یارانه هم نتوانست سکوت بازار را بشکند

در آستانه نوروز 94 بازار گالیکش به‌مانند بخش قابل‌توجهی از بازارهای ایران از رونق کمی برخوردار است.

سردی و کسادی بازار شب عید در گالیکش

به گزارش گلستان 24، در این آخرین روزهای سال 93، در کنار خانه‌تکانی‌های هم‌وطنانمان_ که ان شاءا... با خانه‌تکانی دل‌ها هم همراه باشد_ خرید مایحتاج نوروزی ازجمله آجیل و میوه شب عید، پوشاک و ... جزو دغدغه‌های اکثر خانواده‌های ایرانی به شمار می‌آید.

در این میان بد ندیدیم گشتی کوتاه در بازار گالیکش بزنیم و دقایقی با کسبه شهر به گفتگو بشینیم و ببینیم حال‌وروز این روزهای بازار گالیکش چگونه است؟

nilkooh.ir.4 1

«علی حاج طالبی» خیاط جوان گالیکش در خصوص بازار این روزهایش می‌گوید: این روزها وضعیت بازار به نسبت ماه‌های گذشته بهتر شده است اما رونق سال گذشته را ندارد.

وی در ادامه گفت: این روزها به دلیل پایین بودن درآمدها مردم کمیت را به کیفیت ترجیح می‌دهند و بیشتر به دنبال جنس‌های ارزان‌قیمت هستند.

nilkooh.ir.4 1

«پیرا» از پارچه‌فروشان شهر هم می‌گوید: به دلیل رکود بازارها امسال برای مغازه‌ام خریدی نداشته‌ام.

وی بابیان این‌که این روزها شاهد کسادی مطلق بازار هستیم خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته فروش عیدمان از بهمن‌ماه شروع می‌شد اما متأسفانه امسال با این‌که به هفته آخر اسفند رسیده‌ایم هنوز خبری نیست.

بزاز جوان شهر در ادامه صحبت‌هایش گفت: این روزها مردم بیشتر قیمت می‌گیرند. روزانه نهایتاً 3 الی 4 مشتری داریم.

nilkooh.ir.4 1

«مهدی خدابنده» از صنف کفش‌فروشان به خبرنگار ما می‌گوید: بازار سال گذشته خلی خوب بود اما امسال در بهترین حالت یک‌پنجم بازار سال گذشته را دارم.

وی با بی‌سابقه خواندن وضعیت فعلی بازار در ادامه می‌گوید: بازار گنبد کسب‌وکار گالیکش را فلج کرده است.

خدابنده تصریح کرد: تولیدی‌ای داشتم که 4 کارگر در آن کار می‌کردند؛ متأسفانه بازار به سمت و سویی رفت که مجبور شدم آن را تعطیل کم.

وی از وضعیت بانک‌ها هم گلایه کرد و گفت: درصد تسهیلات بانک‌ها بالا است؛ برای دریافت همین تسهیلات هم باید از هفت‌خوان گذر کرد.

nilkooh.ir.4 1

«هادی خسروی» از فروشندگان لباس هم این نظر را دارد: خوشبختانه تورم از بازار خارج‌شده است اما متأسفانه رکود جای آن را گرفته است.

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار