دو سارق مسلح که در جریان سرقت‌های سریالی خود مرد بیمار و صاحب یک طلافروشی را به قتل رسانده‌اند، همچنان متواری هستند.

قاتلان مسلح از دسترس خارج شدند +عکس

به گزارش گلستان 24، اولین گزارش قتل سارقان مسلح نهم اسفندماه سال ۹۴ به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد. روز حادثه وقتی بازپرس همراه تیم جنایی در محل حادثه که خیابانی در غرب تهران بود حاضر شد مشخص شد که مردی میانسال با شلیک گلوله از سوی دو سارق هدف قرار گرفته و جان باخته است. با انتقال جسد سعید به پزشکی قانونی تحقیقات میدانی در این باره به جریان افتاد.

چند شاهد که حادثه را از نزدیک دیده بودند به پلیس گفتند عاملان حادثه دو مرد حدوداً ۴۰ تا ۴۵ ساله بودند. مقتول در حال عبور بود که آنها از راه رسیدند و راهش را سد کردند. آنها اسلحه کشیدند و از آن مرد خواستند که کیف دستی‌اش ر اتسلیم کند، اما آن مرد مقاومت کرد. مقاومت او سبب شد تا مردان مسلح به او شلیک کرده و بعد از سرقت کیف‌دستی‌اش فرار کنند. شاهدان گفتند: به علت مسلح بودن سارقان موفق به کمک نشده‌بودند. 

در شاخه دیگری از تحقیقات خانواده سعید به پلیس گفتند که او به بیماری سختی مبتلا بود و روز حادثه برای گرفتن وام به بانک مراجعه کرده بود تا با پول آن هزینه درمانش را تأمین کند. سعید قرار بود به زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد و آن پول را برای هزینه تأمین کرده بود که خودش به قتل رسید و پول‌هایش هم سرقت شد. 

 

تحقیقات برای بازداشت دو سارق مسلح در جریان بود که سرقت مسلحانه دیگری در خیابان حبیبی حوالی خیابان ستارخان گزارش شد. عصر روز نهم اسفندماه سال ۹۴ بود که صدای شلیک گلوله از یک مغازه طلافروشی سبب شد تا رهگذران پلیس را از ماجرا با خبر کنند. وقتی مأموران پلیس از راه رسیدند دو سارق نقابدار از طلافروشی خارج شده و به سرعت فرار کردند. در اولین بررسی‌ها معلوم شد که صاحب طلافروشی به قتل رسیده و مقدار سه کیلو طلا هم از مغازه‌سرقت شده است. 

 

پسر طلافروش گفت: لحظاتی قبل می‌خواستم در مغازه را باز کنم که دو سارق نقابدار در حالی که اسلحه داشتند خودشان را به من رساندند. یکی از آنها از من خواست در مغازه را باز کنم که مقاومت کردم. او گلوله‌ای شلیک کرد و شیشه مغازه را شکست و وارد شد و با تهدید، من را هم به داخل مغازه کشاند. او ساک دستی به من داد و خواست طلاهای داخل ویترین را داخل ساک بریزم که پدرم از راه رسید و با فریاد درخواست کمک کرد. سارق مسلح هم پدرم را هدف قرار داد و بعد از سرقت سه کیلو طلا،  سوار موتور همدستش شد و فرار کرد. 

در شاخه دیگری از تحقیقات یکی از شهروندان سرنخ سارقان را به دست پلیس داد. او گفت: هنگام فرار سارقان با خودرو در حال عبور بودم. من سارقان را تا مسافت زیادی تعقیب کردم تا مخفیگاهشان را شناسایی کنم، اما در ترافیک گرفتار شدم و آنها موفق به فرار شدند. با اطلاعاتی که این شهروند در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان دوربین‌های مداربسته مسیر را بررسی و چهره دو سارق را شناسایی کردند. 

 

تحقیقات کارآگاهان با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار نشان داد که این دو سارق در ماه‌های آخر سال سرقت‌های مسلحانه خود را رقم زده و سپس ناپدید می‌شوند. 

در بررسی سوابق آنها مشخص شد که دو متهم تاکنون مرتکب هشت فقره سرقت مسلحانه از بانک‌های تهران شده‌اند. از آن جا که تلاش‌های پلیسی برای بازداشت دو سارق با بن‌بست مواجه شده است. بازپرس ویژه قتل تهران  دستور انتشار تصویر متهمان را صادر و از شهروندان درخواست کرد اطلاعات خود درباره دو متهم را در اختیار دادسرای امور جنایی یا پلیس تهران قرار دهند. 

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظر

آخرین اخبار