نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی ممتاز امام جمعه فقید گنبدکاووس، گفت: مرحوم سبحانی صادق و سلیم‌النفس بود.

مرحوم سبحانی صادق و سلیم‌النفس بود/ شرح صدر و ساده‌زیستی حجت‌الاسلام سبحانی سرمشق همه ما باشد

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در گفت‌وگو با اشاره به رحلت جانسوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی امام جمعه فقید شهرستان گنبدکاووس که موجی از اندوه و ماتم را در استان گلستان پدید آورد، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال ایشان را از مقامات عالیه بهشتی در نزد رسول اکرم (ص) بهره‌مند کرده و روحشان را با انبیا و اولیای الهی محشور کند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله سبحانی را از مدت‌ها قبل می‌شناختم، افزود: ایشان علاوه بر جنبه‌های سیاسی و مبارزاتی در جنبه‌های اخلاقی و معنوی نیز شهره بود و به گواه بسیاری از دوستان و یاران آن مرحوم، ایشان انسان بسیار صادق و سلیم‌النفسی بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه ساده‌زیستی یکی از معیارهای برجسته اخلاقی در وجود مرحوم سبحانی بود، خاطرنشان کرد: این ساده زیستی در خانواده ایشان نیز سرایت کرده بود به شکلی که وقتی بنده با مدیرکل اوقاف استان تماس گرفتم و خواستم تا محل دفن این بزگروار در جوار مضجع نورانی امامزاده یحیی (ع) و در درون شبستان باشد خانواده ایشان با این استدلال که ایشان خواسته‌اند هیچ امتیازی بالاتر از مردم برای ایشان قائل نشوند با دفن ایشان در درون شبستان مخالفت کردند.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه این سادگی و مردمی بودن ایشان و خانواده آن مرحوم می‌تواند سرمشقی برای همه ما باشد، تصریح کرد: ایشان در شهرستان گنبدکاووس که شهر مهم و حساسی است و در ابتدای انقلاب خیلی از گروه‌های چپی و چریک‌های فدایی خلق اقدامات خطرناکی را انجام دادند سال‌ها آرامش، صمیمت و برادری را حاکم کردند.

وی با اشاره به اینکه بنابراین شخصیتی که در این جایگاه قرار گرفته و موفق می‌شود حتما از شرح صدر برخوردار است، گفت: ایشان در درجات عالیه و بالایی از این سعه‌صدر و شرح صدر برخوردار بود که باعث شده بود هر کس ایشان را می‌شناخت بدون استثنا به او علاقه‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ابراز امیدواری مبنی بر ادامه راه ایشان توسط همه علما و ائمه جمعه استان و منطقه، ادامه داد: این راه مورد تائید و علاقه اولیای دین و انقلاب بود و قطعا مقام معظم رهبری نیز از تداوم این مسیر بسیار خوشحال و خرسند خواهند شد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) قرار گرفته‌ایم و تسلیت این ایام، گفت: توصیه این امام همام که در منابع روایی معتبر نیز آمده این بود که همواره روابطتان با سایر مسلمانان خوب بوده و به عبارتی حسن جوار داشته باشید تا وقتی با سایر مسلمان‌ها برخورد می‌کنید بگویند که این‌ها شیعیان هستند و با خوبی شما همه مسلمانان ما را دوست داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار