بررسی های ما نشان دهنده این است که این سایت بوسیله گروهی از اساتید کرد و بلوچ در دانشگاهها راه اندازی شده است .ما برای این سایت ارزوی توفیق داریم و اعتقاد داریم در شرایط کنونی جوانان اهل سنت در ابعاد سیاسی و مذهبی نیازمند برخی از روشنگری ها هستند.

اعلام شروع به کار سایت ویژه اهل سنت

به گزارش گلستان 24، بررسی های ما نشان دهنده این است که این سایت بوسیله گروهی از اساتید کرد و بلوچ در دانشگاهها راه اندازی شده است .ما برای این سایت ارزوی توفیق داریم و اعتقاد داریم در شرایط کنونی جوانان اهل سنت در ابعاد سیاسی و مذهبی نیازمند برخی از روشنگری ها هستند.
در معرفی این سایت چنین آمده است :
جهان اسلام در قرون و اعصار مختلف فراز ونشیب های زیادی را پشت سرگذاشته است.این فراز و نشیبها باعث شد که امت اسلامی بعد از یک دوره پرشکوه تمدنی به سمت ضعف و استیصال حرکت نماید.در این زمینه سوال اساسی ما این است که علل ضعف کنونی دنیای اسلام چیست ؟
فلسفه ایجاد سایت ما پاسخ دادن به این پرسش است .در راستای بررسی این مساله نیز در دو محور مسائل سیاسی اهل سنت ایران و جهان اسلام با تاکید بر شرایط کشورهای اهل سنت نشین و اینکه وظیفه سیاسی اهل سنت ایران در تحولات داخلی و منطقه ای چیست؟ متمرکز خواهیم شد.
ما به عنوان جمعی از دانشگاهیان اهل سنت چند سالی بود که در زمینه ضرورتهای ایجاد فضا و محیطی برای بحث و تبادل نظر با سایر نخبگان اهل سنت در مناطق گوناگون ایران بحث می کردیم و دغدغه اصلی ما درفضای سایت اساس (اهل سنت ایران و سیاست) این است که تلاش کنیم قدری مسیر نگاه سیاسی جوانان و اقشار تحصیل کرده اهل سنت در مناطق مختلف را به زوایایی از وقایع و جریانات جاری معطوف نماییم که کمتر مورد توجه بوده است. الحمدالله غالب اقشار جوان و نسل نو ما در مناطق مختلف سنی نشین به زینت سواد و علم دانشگاهی در مقاطع و رشته های مختلف آراسته شده اند. این شرایط قطعا باعث تقویت فهم مشترک ما از مسائل قابل بحث در فضای سایت خواهد شد .ایمان داریم اکثریت قریب به اتفاق جوانان اهل سنت ساکن کشور، با ذهنیتی شفاف و خالی از حب و بغض های مرسوم به مسائل پیرامونی نگاه می کنند. این نگاه و صفای دل جوانان، ما را در پیمودن مسیر دشورای که در پیش گرفتیم یاری خواهد کرد.
در یک تقسیم بندی کلی اهداف ما به شرح ذیل می باشد:
-بررسی وضعیت سیاسی کشور، منطقه و جهان اسلام.
-تبیین نقش و وظایف اهل سنت در تحولات کشوری و منطقه ای طبق سیره رسول اکرم و صحابه کرام.
-آگاهی بخشی به جوانان پرشور اهل سنت ایران در تشخیص راه صحیح از غلط در فضای غبار آلود سیاسی منطقه.
-ترویج فرهنگ سعه صدر و بالا بردن تحمل و بردباری در شنیدن آراء مخالفان.
-شنیدن نظرات مختلف و انتخاب احسن آنها طبق دستورات الهی.
خداوند بر نیت بندگانش آگاه است.
آدرس سایت: asas2015.com

ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار