فرماندار گمیشان با اشاره به وضعیت اجتماعی مناسب این شهرستان گفت: سال گذشته در این شهرستان 669 مورد ازدواج و 86 مورد طلاق ثبت شده است که این رقم در سال 93 برای ازدواج 505 و طلاق 42 مورد بوده که کاهش 50 درصدی طلاق را نشان می‌دهد.

کاهش ۵۰ درصدی طلاق در گمیشان

به گزارش گلستان 24، امانگلدی ضمیر در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به این‌که بافت شهر سنتی است اما در خصوص ازدواج خبرهای خوشی نداریم، اظهار کرد: میانگین سنی ازدواج برای پسرها حدود ۲۶ سال و برای دختران ۲۳ سال است که در حال گفت‌وگو با امامان جمعه هستیم تا سن ازدواج را کاهش دهیم و پیش گرفتن بحث ازدواج آسان و مراسم ساده را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان این مطلب که جمعیت شهرستان گمیشان ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر است، افزود: دو شهر گمیشان و سیمین‌شهر و دو بخش گلدشت و مرکزی با ۲۸ نقطه روستایی کد دار و یک روستای بدون کد، این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به تولید 85 درصدی میگو در گمیشان و صادرات آن تصریح کرد: امسال در ۲۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان میگو پرورش داده شد و با توجه به این‌که میگو به عنوان برند استان گلستان در گمیشان تهیه می‌شود در مجموع در سال جاری 500 تن برداشت میگو داشتیم.

ضمیر وزن میگوها را 13 تا 14 گرم عنوان و اظهار کرد: هر کیلو میگو صادر شده به قیمت ۷ تا ۸ دلار و در بازار داخلی هم به قیمت ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان به فروش رفته است.

وی ادامه داد: برای ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت بیشتر سایت میگو احداث جاده با اعتبار یک میلیارد تومانی، دسترسی به آب دریا با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و احداث کانال‌هایی به طول حدود ۱۳ کیلومتر و عمق 3.5 تا 4.5 متر و احداث ۶۳ کیلو ولت برق را تامین کردیم تا بتوانیم هزار تن میگو برداشت کنیم.

فرماندار گمیشان تصریح کرد: تدبیری که دولت برای ایجاد اشتغال پایدار انجام داده این بود که از ۴ هزار هکتاری که در فاز اول برای پرورش میگو در نظر گرفته شده هزار هکتار برای بومیان منطقه اختصاص داده است.

وی با اشاره به مغفعول ماندن پنج نقطه گردشگری در این استان خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی ساحلی داریم که نوار ساحلی گمیشان ۶۰ کیلومتر است.

فرماندار گمیشان افزود: ۲۰ هزار هکتار تالاب ساحلی در گمیشان داریم که امسال ظرفیتی به عنوان پناهگاه برای حفظ ذخایر جانوری بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار