مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، درنشست با کارکنان حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری این اداره کل بر تلاش برای تبدیل‌شدن استان از معبر به مقصد گردشگری تاکید کرد.

تلاش بر تبدیل‌ استان گلستان به مقصد گردشگری

ابراهیم کریمی طی نشستی با این حوزه بر ارائه ایده‌های جدید، خلاقانه و نگاه کاربردی و عملکردی به امور تاکید داشت و گفت: با توجه به وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری متنوع در استان گلستان و تاکید بر نهادینه‌کردن این صنعت مهم دراستان، تا رسیدن به جایگاه اصلی گردشگری استان در کشور فاصله داریم و نیاز به گام‌های محکم‌تر و استوارتری در این مسیر است.

به گزارش گلستان 24، وی ضمن تشکر از مدیریت‌های سابق این اداره کل، افزود: با تلاش مدیران قبلی نسبت به فراهم‌شدن زیرساخت‌های مناسب گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان اقدام شده و باید تلاش شود تا با گام‌های استوارتر از این ظرفیت‌های فراهم شده و قابلیت‌های موجود دراستان در راستای توسعه ورونق استان بهره برد.

کریمی ضمن تاکید بر ارائه آمار صحیح و مستند بر برنامه‌ریزی صحیح در این راستا تاکید داشت و گفت: گردشگری تاثیر مطلوبی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی استان دارد و از ظرفیت‌های سه حوزه این اداره کل می‌توان در راستای توسعه و رونق این مهم استفاده کرد.

وی به نقش صدا وسیما و مستندسازی از قابلیت‌ها و جذابیت‌های طبیعی و تاریخی استان در راستای معرفی و شناساندن هرچه بهتر جذابیت‌های استان اشاره و تصریح کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شهرستان‌های استان و تعامل خوب با شهرداران و فرمانداران و اجرای تفاهم‌نامه‌های مختلف با آنها، می‌توان در راستای توسعه این مهم گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: برنامه‌ریزی جهت اجرای تورهای مسافرتی در استان تاثیر به سزایی در جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و باید دراین امر اهتمام ورزیده شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت رضایتمندی مسافران و گردشگران ورودی به استان، بر تلاش جهت فراهم‌ساختن زیرساخت‌های مطلوب گردشگری تاکید داشت و بر تاثیر تعامل وهمکاری تشکل‌های غیردولتی در این مهم اشاره کرد و افزود: با توجه به روزهای پایانی سال در اجرای سیاست‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در استان همت گمارده شود تا رضایتمندی مسافران نوروزی حاصل شود.

 

به گزارش ایسنا، 65 دفتر خدمات مسافرتی، 25 هتل، 15مهمانپذیر، 10 پانسیون و 56 واحد پذیرایی دراستان گلستان فعال است که در این راستا 360 بازدید در سال 93 از مراکز اقامتی و پذیرایی استان به عمل آمده است. 30 مجوز خانه مسافر در استان صادر شده و 32 پروژه گردشگری در استان گلستان در دست احداث است که از پیشرفت فیزیکی 20 تا 95 درصد برخوردار است ومیزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها 2498 میلیارد ریال و به میزان مساحت عرصه 260695 مترمربع و زیربنای 185206 متر مربع است و در صورت تحقق اشتغال بالغ بر 978 نفر به طور مستقیم و 899 اتاق و سوئیت و همچنین 2477 تخت به ظرفیت واحد های اقامتی استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار