مدیرعامل شرکت ملی نفت خزر از آغاز حفاری برای اکتشاف ذخایر نفت و گاز در استان گلستان در سال جدید خبر داد و گفت: اگر این فعالیت اکتشافی منجر به نتایج قابل ملاحظه‌ای شود ما را از واردات گاز کشورهای همسایه بی‌نیاز خواهد کرد.

آغاز حفاری‌‌های اکتشافی نفت و گاز در استان گلستان

به گزارش گلستان 24، علی اصولی  با بیان اینکه امیدواریم در استان گلستان فعالیت‌های حفاری ما در خشکی با موفقیت همراه شود، ادامه داد: در سال ۹۴ حفاری‌های اکتشافی در بخش خشکی استان گلستان را آغاز می‌کنیم و با توجه به اینکه پیچیدگی چندانی ندارد، امیدواریم به سرعت به نتیجه برسیم.

وی افزود: پیش‌بینی‌ ما آن است که به احتمال ۹۰ درصد به گاز برسیم و اگر این فعالیت اکتشافی منجر به نتایج قابل ملاحظه‌ای شود، این یک خبر خوب برای استان‌های شمالی خصوصاً در فصل زمستان خواهد بود و ما را از واردات گاز کشورهای همسایه بی‌نیاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر در پاسخ به پرسشی درباره برآوردها از میزان ذخایر احتمالی گاز در استان گلستان گفت: برآوردهایی داریم اما اجازه بدهید این برآوردها که منتج از مطالعات است با حفاری تبدیل به برآوردهای دقیق‌تری شود تا بتوانیم آن را اعلام کنیم، چون این برآوردها چندان قابل استناد نیستند.

وی افزود: بعضی همکاران ما در دیگر قسمت‌ها اعدادی را مطرح می‌کنند، اما اجازه بدهید مطالعات ما تکمیل شود./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار