نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: متاسفانه جوانان امروز، به چیزهایی که ارزش مادی دارند علاقه‌مند هستند و همین باعث می‌شود که سطح بی‌سوادی روز به روز افزایش یابد.

علاقمندی جوانان نسل ‌امروز به مادیات بیشتر شده است

 

به گزارش  گلستان 24،  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی شب گذشته در دیدار معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در شرایطی مبعوث شدند که بی‌سوادی و افکار جاهلیت در آن سرزمین، حاکم بود تا جایی که اعراب جاهل، دختران خود را زنده به گور می‌کردند.

وی افزود: آن حضرت با اتکاء به ذات اقدس الهی و سیره خود، چنان تحولی در جامعه آن روز به وجود آورد که تمدن بزرگ اسلامی به وجود آمد.  

پیامبر (ص) با آنکه تشکیلات گسترده نداشت، اما توانست اعراب جاهل را متحول کند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، توسعه تشکیلات و فقدان خروجی کارآمد را یک آفت جدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) با آنکه تشکیلات گسترده نداشت، فقط مسجد مدینه در اختیار ایشان بود و علاوه بر این با کلی گرفتاری هم مواجه بود، توانست اعراب جاهل را متحول کند.   

نورمفیدی با بیان اینکه برای حل مشکلات، باید فکر اساسی کنید، ادامه داد: ریشه بی‌سوادی و کم‌سوادی باید در جای دیگری جستجو شود.

وی توضیح داد: باید ببینیم که در جامعه چه چیزی امتیاز است؟ دانش و عالم در جامعه ما جایگاه ارزشمندی دارند یا سرمایه و سرمایه‌دار؟ علاوه بر این، چند درصد کارکنان ما، دغدغه کار دارند و برای خدمت به مردم، تلاش می‌کنند؟  

مسائل معنوی آن‌قدر باید تلقین شوند تا در دل دانش‌آموزان قرار گیرند

امام جمعه گرگان افزود: وقتی مردم می‌بینند پول در جامعه ارزش بیشتری دارد، دیگر به سراغ علم و دانش نمی‌روند، متاسفانه جوانان امروز، به چیزهایی که ارزش مادی دارند علاقه‌مند هستند و همین باعث می‌شود که سطح بی‌سوادی روز به روز افزایش یابد.  

نورمفیدی با اشاره به دو برنامه مهم اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان در مدارس که شامل تقویت زبان شکر و احترام به پدر و مادر است، اظهار داشت: موضوعات اساسی باید از دوران ابتدایی وارد ذهن دانش‌آموزان شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر چیزی برای اینکه به مرحله عمل برسد باید در دل بنشیند، لذا مسائل معنوی هم آن‌قدر باید تلقین شوند تا در دل دانش‌آموزان قرار گیرند./ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار