رئیس کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت: با همکاری بخشداری بخش مرکزی این شهرستان در روستاهای با جمعیت بیش از ۳ هزار نفر کتابخانه عمومی راه‌اندازی می‌شود.

 روستاییان گنبدکاووس صاحب کتابخانه می‌شوند

به گزارش گلستان 24؛ علیرضا مجاهدی امشب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهارداشت: در هفته کتاب و کتابخوانی جشن گلریزان کتاب در سطح ادارات و مدارس برگزار می‌شود. همچنین راهپیمایی نمادین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی افزود: 4 کتابخانه در سطح شهرستان داریم که شامل یک باب کتابخانه عمومی در شهر اینچه برون، یک باب کتابخانه در روستای کرند و 2 کتابخانه مختومقلی فراغی و شهید بهشتی در گنبدکاووس واقع است.

مجاهدی ادامه داد: در این کتابخانه‌ها 67 هزار نسخه کتاب قرار دارد و 4 هزار و 85 نفر نیز عضو کتابخانه‌ها هستند. همچنین  در 7 ماهه امسال 24 هزار و 375 نسخه کتاب به اعضا امانت داده شده است.

وی بیان داشت: 2 کتابخانه عمومی گنبدکاووس از سال 94 غیر فعال شده و تلاش داریم تا مکان‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر ایجاد کنیم.

مجاهدی یادآور شد: 2 کتابخانه مشارکتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر در گنبدکاووس راه‌اندازی خواهد شد.

دیلم، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هم اظهارداشت: برای استفاده بهتر از ظرفیت ادارات،30 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد شده تا از فضا و سایر سایر توانایی‌های آنها بهره‌مند شویم.

وی افزود: تعداد کتابخانه‌ها و تعداد اعضای فعال در گنبدکاووس متناسب با جمعیت و پتانسیل این شهرستان نیست و باید فضاهای بیشتری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان داشت: گلریزان کتاب ظرفیت خوبی برای جمع‌آوری کتاب و تکمیل منابع و مخازن کتابخانه و استفاده قشر جوان است. برای حمایت از نویسندگان بومی استان و شهرستان هم آثار این هنرمندان خریداری شده است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: میزان توجه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی باعث ارتقا شاخص‌های این حوزه خواهد بود..

وی افزود: ایجاد و احداث مجتمع فرهنگی و تربیتی یکی از خواسته‌های مهم و بحق شهرستان است. هیچ چیز به اندازه کتاب باعث افزایش سطح آگاهی، دانش و بینش فرد نخواهد شد.

انتهای پیام/ ت

 

ارسال نظر

آخرین اخبار