معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مشاغل خانگی در وضعیت اقتصاد گلستان تاثیر می گذارد.

مشاغل خانگی در وضعیت اقتصاد گلستان تاثیر گذار است

به گزارش گلستان 24، محمد رهبری بعدازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در گلستان، اظهار کرد: باید بپذیریم که مشاغل خانگی نوعی شغل است و قانون دارد و باید از آن حمایت کرد.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی گستردگی بالایی دارد، ادامه داد: کارآفرین رشد گرا و زندگی گرا، عامل فروش خانگی و کارمندان خانگی را از انواع مشاغل خانگی عنوان کرد.

رهبری افزود: تولید در مشاغل خانگی باید بر اساس سلیقه مشتری باشد و بخش دولتی و خصوصی در حمایت از این مشاغل تفاهم داشته و حمایت از این مشاغل شفاف و قانونی باشد.

وی با بیان اینکه نگرش ها در خصوص مشاغل خانگی باید عوض شود، تصریح کرد: باید در مشاغل خانگی متولی تعیین، هدف معیین، جایگاه ها و وظایف مشخص شود و آموزش ها جدی گرفته شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: باید پایش وضع موجود در دستور کار قرار بگیرد.

روند موجود در تولید فرش دستباف به صلاح نیست

رهبری در خصوص تولید فرش دستباف توضیح داد: در گذشته تولید فرش نقش مستقیم و به عنوان شغل اصلی مطرح بوده است و در حال حاضر به صورت موقت، پاره وقت و برای کمک به اقتصاد خانواده انجام می شود.

وی با بیان اینکه روند موجود در تولید فرش دستباف اگر ادامه داشته باشد به صلاح نیست، افزود: تولید کنندگان زحمت زیادی برای تولید می کشند در صورتی که تمام سیاست گذاری ها در فرش ماشینی است.

رهبری تصریح کرد: سیاست های ما در خصوص تولید فرش دستباف شفاف نبوده و عمدتا متناقض با اهداف تولید فرش دستباف است و برنامه ریزی های دولت با بخش خصوصی هماهنگ نیست.

وی با تاکید بر اینکه در قیمت تمام شده فرش دستباف بحث های زیادی وجود دارد، ادامه داد: کیفیت فرش دستباف خیلی خوب است و حمایت ها باید در این زمینه از تولید کنندگان بیشتر شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار