مدیر کل سابق کتابخانه های استان در پاسخ به سوالات گلستان24:

لازم نیست یک نفر همیشه مدیر یک مجموعه باشد. گردش مدیریت ها جزو اصول مدیریت است و باید هم وجود داشته باشد. زیرا جدای از آن که میدان را برای کسب تجربه در حوزه مدیریت برای همه باز می کند، روح و جریان تازه ای هم در اداره سازمان ها بوجود می آید.

سید حسین علوی: «جابجایی مدیران، یک امر ضروری در حوزه مدیریت است»

به گزارش گلستان 24، در اولین روز های کاری سال جدید، سید حسین علوی، مدیر کل کتابخانه های استان گلستان، سکان مدیریت را به رضا قوانلو سپرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره این جابجایی می گوید: آقای قوانلو معاون ما بودند. ایشان فعلا به عنوان سرپرست استان انتخاب می شوند و نیروی بسیار خوب و توانمندی هم هستند. ازابتدا در حوزه کتابخانه ها کار کردند و با حوزه کتاب و کتابخانه ها هم کاملا آشنا هستند. همه رسانه ها و مجموعه های مربوط، باید کمک کنند تا ایشان با استفاده از این تجربیاتی که در حوزه کتابخانه دارند، انشاالله در حوزه مدیریت استان هم موفق شوند.

سید حسین علوی

علوی همچنین درباره این که در آینده به چه کاری مشغول خواهد بود می گوید: من قبل از این که به حوزه کتابخانه ها بیایم، مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان بودم و قبل از آن هم به کارمند رسمی اداره مالیات استان هستم. در حال حاظر به سیستم اداره مالیات استان بر می گردم . از حوزه فرهنگ به حوزه اقتصاد می روم و انشاالله در فرهنگ سازی اقتصاد جامعه تلاش خواهیم کرد.

سید حسین علوی، موج جدید انتصابات مدیران دولتی استان را امری ضروری و لازم برای سیستم مدیریت استان می داند و ادامه می دهد: دولت باید برای موفقیت خودش برنامه ریزی کند. این اجازه را دارد که برای این که رضایت مردم را جلب کند، برنامه ریزی کند و برای برنامه هایی که طراحی می کند، از نیروهایی که فکر می کند توانمند هستند بهره بگیرد. البته جابجایی هایی که دولت انجام می دهد طبیعی است. در همه دولت ها این جابجایی ها و گردش مدیریت ها وجود داشته است. گردش مدیریت ها جزو اصول مدیریت است و باید هم وجود داشته باشد. زیرا گردش مدیریت ها، جدای از آن که میدان را برای کسب تجربه در حوزه مدیریت برای همه باز می کند، روح و جریان تازه ای هم در اداره سازمان ها بوجود می آید.

وی با بیان این که من حدود پنج سال و نیم در حوزه کتابخانه ها فعالیت داشتم و برنامه ریزی های خود را انجام دادم، می گوید: الان هم یک نفر از درون سیستم، با استفاده از تجربیاتی که با یکدیگر در این حوزه کسب کردیم، مدیریت را به دست می گیرد. هر چند سال، این جابجایی مدیرت ها لازم و ضروری است. در کل جابجایی مدیران هم می تواند فرصتی برای نظام وجود بیاورد و اگر هم با دقت انجام نشود، می تواند یک فرصت را از نظام بگیرد. بنابراین کار بسیار حساسی است. اما در هر صورت امری ضروری است. لازم نیست یک نفر همیشه مدیر یک مجموعه باشد. کسانی هم هستند که با کسب سال ها تجربه، بتوانند سکان مدیریت را به خوبی در دست بگیرند.

سید حسین علوی

مدیر کل سابق کتابخانه های استان در جواب این سوال که آیا این جابجایی ها در برنامه ریزی ها و چشم انداز های ادارات دولتی اخلال ایجاد نمی کند، می گوید: اگر مدیریت جدید کسی باشد که با برنامه های بلند مدت سازمان و چشم انداز آن آشنا باشد، آسیبی نخواهد زد. اما اگر اصلا در جریان نباشد و برای مثال در حوزه فرهنگ، این حوزه را نشناسد و از حوزه کار تخصصی آن سررشته ای نداشته باشد، می تواند برای ما فرصت زدایی کند. اما اگر در این جابجایی ها دقت شود و کسی روی کار بیای که بتواند چشم انداز ها، فرایند ها، سند توسعه آن سیستم و دستورالعمل ها را به خوبی بشناسد، خیلی هم مفید خواهد بود.

سید حسین علوی، درباره شعار امسال نیز می گوید: این شعاری که حضرت آقا در ابتدای سال عنوان کردند، می تواند برای ما نکته های خوبی داشته باشد. هم دولت، هم ملت. دولت به مفهوم همه اجزای دولت، حتی همه مجموعه هایی که در سطح استان هستند و حتی نهاد ها و موسساتی که مردم آنها را با نام دولت می شناسند، باید راهی را در پیش بگیرند که ملت به آن ها اعتماد کند. اگر ملت به دولت اعتماد کند، به او کمک می کند و پشتیبان دولت می شود. تمام توان خودش را در اختیار دولت قرار می دهد. زیرا صداقت را از دولت می بیند. دولت به این اعتماد ملت نیازمند است. ملت هم باید بداند تلاش و هم و غم دولت و دولتمردان این است که برای ملت کار کنند. برای نسل حاظر و آینده برنامه ریزی کند. آن ها هم باید همدلی را با دولت در پیش بگیرند.

سید حسین علوی

وی معتقد است همدلی و هم زبانی باید هم در زبان باشد و هم در عمل. اگر دولت بداند ملت پشت اوست، با قدرت بیشتری کار می کند. اما این که ملت باید پشتیبان دولت باشد به این معناست که به دولت کمک کند. ایده پردازی کرده و در سرمایه گذاری ها شرکت کند. اشتغال زایی را در حوزه خصوصی جدی بگیرند. اگر ایرادی در بدنه دولت دیده می شود، آن را با یک نقد منصفانه مطرح کنند. موضوع همدلی و همزبانی میان ملت و دولت، یک موضوع دو طرفه است. اگر از یک طرف خوب انجام نشود، مسیر حرکت ایران اسلامی دچار مشکل خواهد شد. این بود که رهبر انقلاب این عنوان حکیمانه را برای امسال انتخاب کردند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    1

    خدا قوت آقای علوی.

  • a
    1

    مثل سید تو استان که سهله تو کشور کم داریم خداقوت

  • کتابدار
    1

    اقای علوی مدیر خوبی بوذند شاید به لحاظ تفکر سیاسی همفکر اقای قوانلو نباشد اما دلسوز کتابخانه میباشنذ لذا ما کتابدران حامی این این انتصاب هستیم به نظر میرسد از اینکه مجموعه فرهنگی کتابخانه ها نیز دست مقام دوستان نیافتاده ،ایشان نیز از این انتصاب راضی باشند .

  • مریم
    1

    ایشون خیلی با اخلاق هستن. انشاالله همیشه موفق باشند. اگر چند نفر مثل ایشون در استان داشتیم، اوضاعمون خیلی بهتر بود.
    بعضیا یاد بگیرن تواضع رو از ایشون

  • رضا
    1

    دعا میکنم شخصی مثل ایشان بجای اقای وطنی مدیرکل سازمان اموزش و پرورش استان گلستان بشوند. ما فرهنگیان خسته شدیم بخدا.

آخرین اخبار