مسئول آبیاری نوین جهاد کشاورزی گلستان:

مسئول طرح سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، اراضی مجهز به سامانه آبیاری نوین در استان گلستان به ۴۳ هزار هکتار رسید.

آبیاری نوین در ۴۳ هزار هکتار از اراضی استان گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان 24، حسین قنبری  اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 480 هزار هکتار اراضی مجهز به سامانه آبیاری نوین در استان گلستان به بهره‌برداری رسید و سطح تحت پوشش در گلستان به 43 هزار هکتار رسید.

وی افزود: سال گذشته 12 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای توسعه آبیاری نوین پرداخت شد که با آن یک هزار و 480 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به این سامانه مجهز شد.

مسئول طرح سامانه‌های نوین آبیاری جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پارسال 40 میلیارد تومان برای تجهیز 7 هزار و 500 هکتار از اراضی استان گلستان درخواست کردیم که تنها 12 هزار و 700 میلیارد آن محقق شد.

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز امسال برای اجرای این طرح گفت: امسال هم 50 میلیارد تومان تسهیلات برای تجهیز 7 هزار و 500 هکتار از اراضی استان گلستان درخواست کرده‌ایم، که تاکنون محقق شده است.

قنبری افزود: این سامانه در یک هزار و 370 هکتار از اراضی استان گلستان از بودجه پارسال در حال اجراست که با تکمیل آن آمار پارسال به 2 هزار و 750 هکتار افزایش می‌یابد.

وی از فعالیت 34 شرکت مجری پیمانکار طرح سامانه‌ها در استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: به علت کمبود بودجه‌بخشی بیشتر این شرکت‌ها غیرفعال است.

مسئول بخش آبیاری‌نوین جهاد کشاورزی گلستان گفت: نداشتن آگاهی کافی کشاورزان استان گلستان و اختصاص بودجه ناکافی از موانع توسعه این سامانه در استان گلستان است.

قنبری افزود: براساس برنامه پنجم توسعه قرار بود بیش از 50 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به سامانه آبیاری نوین مجهز شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار