رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سنوات گذشته سهم اعتباری جهاد کشاورزی گلستان بسیار پایین بود ولی خوشبختانه در امسال افزایش پیدا کرده و به 19.5 درصد سهم بودجه استان گلستان رسیده است.

سهم جهاد کشاورزی از اعتبارات گلستان 19.5 درصد است

به گزارش گلستان 24، مختار مهاجر  در نشست خبری اظهار کرد: یکی از سیاست‎های ما در جهاد کشاورزی گلستان توسعه سازمانی است.

وی تصریح کرد: از هفته دولت تاکنون 87 پروژه عمرانی تولید و اقتصادی با هزینه 457 میلیارد ریال در استان گلستان به بهره‎برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: از این تعداد پروژه 348 مورد اشتغال حاصل شده و 3 هزار و 200 نفر نیز از خدمات آن بهره‎مند شده‎اند.

مهاجر با بیان اینکه 66 پروژه آب و خاکی در استان مدنظر قرار گرفته است، افزود: 27 پروژه آب و خاکی در گلستان وجود دارد و 39 پروژه دیگر آن بر اساس تسهیلات بانکی شکل می‎گیرد.

7 پروژه شاخص در به مناسبت دهه فجر افتتاح می‎شود

وی با بیان اینکه هفت پروژه شاخص به مناسبت دهه فجر افتتاح خواهد شد، افزود: در زنجیره تولید گوشت مرغ یک واحد پرورش مرغ گوشتی 200 هزار قطعه‎ای و یک واحد مرغ مادر گوشتی 45 هزار قطعه‎ای، شرکت صنایع غذایی و میوه با ظرفیت 3 هزار 500 تن در شهرستان رامیان، سومین سیستم آبیاری «قره‌قره‎ای» با مساحت 33 هکتار، کشتار‌گاه طیور در شهرستان کلاله با ظرفیت کشتار دو میلیون و 492 هزار قطعه در سال ، کارخانه تولید کود از فضولات دامی با 13 هزار تن در سال، کشتارگاه طیور با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت و مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 30 هزار قطعه در این ایام افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: کل سرمایه‌گذاری پروژه‎هایی که در ایام دهه مبارک فجر به افتتاح خواهد رسید  324 میلیارد و  579 میلیون ریال است که در مجموعه  226 نفر اشتغال‎زایی ثابت ایجاد خواهد کرد.

19.5 درصد سهم جهاد کشاورزی از اعتبارات استان است

 مهاجر در خصوص سهم اعتباری جهاد کشاورزی در استان گلستان گفت: با توجه به تمام فراز و نشیب‎های سنوات گذشته سهم اعتباری جهاد کشاورزی بسیار پایین بود و‎لی خوشبختانه در امسال افزایش پیدا کرده و  به 19.5 درصد سهم بودجه گلستان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با تبصره 22 ماده 80 سهم جهاد کشاورزی از بودجه استان 21.5 درصد است، افزود: در جهاد کشاورزی اعتبار تملکی در امسال 780 هزار میلیارد ریال ، اعتبارات هزینه‎ای  «پرسنلی» 268 هزار میلیارد ریال و 122 میلیارد ریال اعتبار یارانه‎ای است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در امسال یک هزار و 835 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش‎های مختلف کشاورزی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در مجموعه اعتبارات هزینه‎ای و تملکی سه هزار 105 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان گلستان امسال سرمایه‌گذاری شده است.

مهاجر با بیان اینکه کل درآمد استان گلستان از بخش کشاورزی 34 هزار و 183 میلیارد تومان است، افزود: این در حالی است که تنها سه هزار و  105 میلیارد ریال هزینه در بخش‌های کشاورزی صورت گرفته است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار