دانستنی هایی درباره مالزی  در تور مالزی

همان طور که گفته شد مالزی کشوری مسلمان است . اجازه تاسیس قمارخانه بر روی خاک این کشور وجود ندارد به همین دلیل چینی ها بر فراز ابرها و داخل برج ها قمارخانه هایی تاسیس کرده اند تا منبع درآمدی برای خود داشته باشند. اگر قصد تماشای این قمارخانه ها را دارید، بهتر است به هیچ عنوان فیلمبرداری و عکسبرداری نکنید. فیلمبرداری در این مکان ها ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

نام قدیمی مالزی “شبه جزیره طلا” بود که توسط جغرافیاشناس معروفی به نام “گرکو رومان” در کتاب ژئوگرافی حدود ۱۵۰ سال پیش آمده است.

برج های دو قلوی پتروناس در بین سیزده برج بلند دنیا در تور مالزی قرار دارند و به عنواد نماد اصلی شهر کوالالامپور انتخاب شده اند. ساخت این برج ها کمتر از ۵ سال طول کشید و برای این کشور، ثروت فراوانی کسب کرد. این برج ها عنوان بلندترین برج های دوقلو در جهان را به خود نسبت داده اند.

به گزارش سفر باتو ، خرافات مالزیایی ها درهنگام دفن مردگان خود جالب است. اعتقاد آن ها بر این است که اگر هنگام خاکسپاری، گربه ای روی تابوت بپرد، آن مرده پس از چندی در قالب یک غول باز خواهد گشت.

تنکات علی درخت کوچکی است که در کشور مالزی قرار دارد. از این درخت به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود. این گیاه در ترکیب با قهوه و جنسینگ مورد پسند مالزیایی ها قرار دارد. تنکات علی یکی از سوغاتی های معروف مالزی است.

در سال ۱۹۹۱، قدیمی ترین و تنها اسکلت کامل انسان که قدمتی ۱۱۰۰۰ ساله دارد، در مالزی کشف شد.

پوملو یکی از میوه های بومی این کشور است و رنک آن سبز کم رنگ است. این میوه بزرگترین میوه از خانواده مرکبات است و وزن هر کدام از آن ها به یک تا دو کیلوگرم می رسد. پوملو در کشورمان با نام های گریپ فروت چینی و لیموی بزرگ عرضه می شود.

در مالزی بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی با خواص دارویی یافت می شود که تقریبا برای درمان تمام بیماری ها از سردرد تا مالاریا مورد استفاده قرار می گیرد. درختان بینتانگور در مالزی بسیار اهمیت دارند. مالایی ها ادعا می کنند که این درخت، در درمان بیماری ایدز نقش مهمی را ایفا می کند.

مالزی کشور رنگ ها است. کمتر کسی را در مالزی می بینید که لباس هایش را با هم ست کرده باشد. مردم مالزی در پوشش خود از رنگ های گرم و متنوعی استفاده می کنند. قطعا استفاده از رنگ های شاد، در روحیه مردم مالزی تاثیر گذار است.

بزرگترین گل جهان در این کشور قرار دارد. “رافلزیا” نام بزرگترین گیاه جهان است که قطر شکوفه هایش حتی به یک متر هم می رسد. شاید رافلزیا لقب بزرگترین گل جهان را داشته باشد اما دلیل این که این گل در کشورهای دیگر وجود ندارد، بوی بدی است که از آن منتشر می شود. گل رافلزیا به حدی بد بو است که لقب گل جسد را به آن نسبت داده اند.

یکی از حقایق جالب درباره مالزی نوع گویش آن ها است. مالزیایی ها با توجه به گستردگی نژادی خود، گویش محلی شان دستخوش تغییراتی شده است و ممکن است یک جمله معمولی، ترکیبی از ۴ زبان مالایی، چینی، انگلیسی و تامیل باشد.

بشقاب غذایی مالزیایی ها اغلب یک ظرف برنج معطر است که در شیر نارگیل پخته شده و با مقداری موز تزیین شده است. معمولا این غذا برای صبحانه میل می شود.

در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت، مالزیایی ها بیشترین تعداد دوستان را در فیسبوک داشتند. میانگین دوستان هر فرد، ۲۳۳ نفر بود در صورتی که در ژاپن این میانگین تنها ۲۹ نفر بود.

در برخی از معابد این کشور، میمون هایی آموزش دیده وجود دارند تا اموال گردشگران را به غارت ببرند. آن ها بعد از دزدی کیف پول، خوراکی، عینک و دیگر وسایل، در ازای دریافت غذای مورد علاقه، این اموال را به صاحبان خود می دهند.

مالزی میراث های جهای یونسکو را در دل خود دارد…

مالاکا نام یکی از مناطق گردشگری مالزی است که زمانی مستعمره ی هلندی ها، فرانسوی ها و بریتانیایی ها بوده است اما امروزه یک جای کوچک رنگارنگ است که از سال ۲۰۰۳ هم جز میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

مالزی ارتفاعات کامرون دارد…

مالزی یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای دنیا یعنی ارتفاعات کامرون را دارد… البته منظور ما کشور کامرون نیست! کمرون هایلند (Cameron Highland) یا همان ارتفاعات کامرون یکی از دیدنی ترین مناطق کشور مالزی است که هیچ گردشگری نباید در سفر به مالزی نادیده بگیرد. این منطقه به خاطر مزرعه های چایی و حیات وحش بی نظیری که دارد شناخته شده است و یکی از معدود جاهایی در مالزی است که در آن رنج بسیار وسیعی از گیاهان محلی وجود دارد.

مالزی بزرگ ترین غار تالاری جهان را دارد…

پارک ملی گونونگ مولو در ساراواک قرار دارد این مکان هم جزیی از میراث های جهانی یونسکو است. جالب است بدانید که غار تالار ساراواک، بزرگ ترین غار تالاری شناخته شده در جهان است! این غار ۷۰۰ متر طول، ۴۰۰ متر عرض و ۷۰ متر ارتفاع دارد! با این اندازه ی غول آسا، احتمالا  تعجب می کنید اگر بدانید که تا سال ۱۹۸۱ کشف نشده بوده است!

مالزی کوه مشهور کینابالو را در خود دارد…

پارک میلی کینابالو یکی از چند عجایب طبیعی مالزی در تور لحظه آخری مالزی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد و هر ساله هزاران توریست را به خود جذب می کند. این کوه ۴۹۰۵ متر ارتفاع دارد و مسیر دسترسی به نسبت راحتی دارد. هم کوه و هم محیط زیستی که در اطراف آن وجود دارد یکی از مهم ترین مناطق بیولوژیکی جهان است که در آن ۶۰۰۰ گونه ی مختلف گیاهی، ۳۲۶ گونه مختلف پرنده و همچنین بیش از ۱۰۰ نوع پستاندار زیست می کند. این منطقه از مالزی یکی از بایدهای دیدنی در سفر به مالزی است. بیشتر بدایند: تفریحات در استانبول و گرجستان در تورهای لحظه آخری

مالزی و قدیمی ترین جنگل های بارانی استوایی جهان…

به احتمال زیاد تا حالا راضی شده اید که سفر به مالزی شما را با چه حجم عظیمی از جذابیت های مختلف روبرو می کند… اما برای این که حتی از این هم بیشتر حیرت زده شوید، باید بدانید که مالزی قدیمی ترین جنگل های بارانی استوایی جهان را دارد که گفته می شود قدمت آن به ۱۳۰ میلیون سال پیش می رسد و در این جنگل هم حیوانات بسیار کمیابی زندگی می کنند. این جنگل ها همچنین میزبان ببر مالایی مشهور و گونه های زیادی از میمون ها، فیل ها و همچنین نوع بسیار خاصی از کرگدن ها به نام کرگدن سوماترایی است. جدای از همه ی این ها، مالزی یکی از معدود کشورهایی در دنیاست که می توانید در آن کرگدن ببینید، همانطور که می دانید نسل این حیوانات دوست داشتنی به شدت در خطر انقراض است. به طوری که کلا ۲۰۰ عدد از این حیوان ها در دنیا باقی مانده است.

دو عدد از بلندترین آسمان خراش های جهان در پایتخت مالزی قرار دارند

برج های پتروناس در پایتخت این کشور  در تور ارزان مالزی خودنمایی می کنند. آن ها در زمان ساخت خود (۱۹۹۸) بلندترین ساختمان های جهان به شمار می رفتند. سازه های دوقلو که ارتفاعشان به بیش از ۴۵۲ متر می رسد، بلندترین برج های دوقلوی جهان به شمار می روند.

یکی از آن ها محل استقرار شرکت گازی پتروناس و زیر مجموعه های آن است و دیگر کمپانی ها نیز در ساختمان دوم حضور دارند.

یک جمله معمولی می تواند کلماتی از ۴ زبان درون خود داشته باشد

با توجه به پراکندگی جمعیت و گستردگی نژادها در این کشور، این مسئله چندان هم عجیب نیست. انگلیسی زبان بین المللی است که با گویش محلی ترکیب شده و زبان «Manglish» را به وجود آورده. این زبان از گرامر و لغات دیگر گویش ها نیز استفاده می کند.

جمله ساده ای مانند «Wei macha, you want makan here or tapau»، به معنای «Do you want to eat here or take out» (آیا شما همین جا میل می کنید و غذا را با خود می برید؟) معمولا به عنوان مثالی برای نشان دادن تنوع زبانی مالزی به کار گرفته می شود، زیرا حروفی از زبان های تامیل، انگلیسی، ملایایی و چینی را در بر دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار