فرماندار کلاله گفت: در نیمه اردیبهشت ماه امسال جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن، جشنواره موسیقی سنتی و مسابقات کشتی کورش در شهرستان کلاله استان گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن و کشتی سنتی
به گزارش گلستان 24، نصرت برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کلاله اظهار داشت: در نیمه اردیبهشت ماه امسال جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در مراتع صوفیان شهرستان کلاله برگزار می‌شود و 16 اردیبهشت ماه اسب‌های اصیل ترکمن با رخ‌نمایی خود در مسابقه اسب اصیل با هم به رقابت می‌پردازند تا زیباترین اسب اصیل ترکمن در سال 94 انتخاب شود.
وی افزود: این جشنواره هر ساله با هدف ایجاد اشتغال و کمک به صنعت گردشگری و معرفی توانمندی‌های موجود منطقه، توسعه صنعت پرورش اسب اصیل در شهرستان کلاله برگزار می‌شود. 
فرماندار کلاله تصریح کرد: در این جشنواره 3 روزه که از 15 آغاز می‌شود، اقوام مختلف شهرستان در مراتع صوفیان به اجرای برنامه‌های هنری می‌پردازند.
وی با اشاره به استقبال ورزشکاران از این جشنواره گفت: در این روز میهمانان زیادی از داخل و خارج استان گلستان برای تماشای به شهرستان کلاله می‌آیند.
برزگر همچنین خبر از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی و مسابقات کشتی کورش جام مختومقلی فراغی در شهر فراغی بخش پیشکمر داد و افزود: 17 اردیبهشت این جشنواره برگزار می‌شود که کشتی‌گیران از نقاط مختلف کشور و میهمانانی از کشور ترکمنستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.
وی افزود: علاوه بر جوایز نقدی به برترین‌ها مسابقات کشتی کورش گوساله و گوسفند اهداء می‌شود.
شهرستان کلاله از شهرستان‌هایی است که اقوام مختلفی سال‌ها با وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند.
 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار