مدال برنز کشتی گیر گلستانی در رقابت های بلغارستان، حضور بانوی گلستانی در مسابقات جهانی تنیس روی میز چین، شرکت ورزشکار گلستانی در اردوی تیم ملی آلیش زنان، برگزاری کنفرانس علمی پزشکی ورزشی و اعزام فوتبالیست نونهال آق قلا در اردوی تیم ملی از عناوین خبر ورزشی ایرنا مرکز گلستان است.

چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، علی اصغر جبله کشتی گیر گلستانی مدال برنز رقابت های جام دانکلوف و نیکولاپتروف را بر گردن آویخت. 

رقابت های بین المللی جام دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان با حضور 26 کشور دنیا از جمله تیم ملی کشتی آزاد ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد. 

علی اصغر جبلی به عنوان تنها نماینده گلستان یکی از کشتی گیران ایران در این رقابت ها بود که توانست مدال برنز این رقابت ها را به دست آورد. 

جبلی در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد در دور نخست 15 بر 4 میشل میهایلوف از بلغارستان را مغلوب کرد و در دور بعد 7 بر 5 میثم حیدری دیگر کشتی گیر آزادکار کشورمان را شکست داد. 

آزادکار گلستانی تیم ملی در یک چهارم نهایی نیز 13 بر 8 مقابل بویچوف از بلغارستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید. 

وی در این مرحله با نتیجه 8 بر یک بازی را به بورسیلاو نواچکوف واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد. 

وی در دیدار رده بندی با نتیجه قاطعانه 14 بر صفر حریف سوئیسی خود را شکست داد تا صاحب مدال برنز شود. 

جبلی اهل شهر نوکنده پیش از این در مسابقات کشتی آزاد بین المللی جام جهان پهلوان تختی که بهمن 93 در کرمانشاه برگزار شد، به مقام دوم و مدال نقره دست یافته بود. 


*** 

مسابقات جهانی تنیس روی میز 2015 چین با پیروزی مریم صامت نماینده گلستان در این مسابقات آغاز شد. 

بانوان کشورمان در مسابقات جهانی 2015 چین یکشنبه 6 اردیبهشت در مسابقات دوبل به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان دو پیروزی 3 بر صفر برای نمایندگان کشورمان رقم خورد. 

تیم دوبل ندا شهسواری و محجوبه عمرانی با نتیجه سه بر صفر تیم پاکستان متشکل از بیلال و خورشید را شکست دادند و به دور بعد رسیدند. 

تیم مشترک ایران با ترکیب مریم صامت و مگان فیلیپس ولزی به طور همزمان مقابل انصاری از پاکستان و رابینا مرجان از نپال به میدان رفتند که این بازی هم با برتری 3 بر صفر برای تیم مشترک ایران همراه بود. 

در دور بعدی مسابقات دوبل بانوان تیم ندا شهسواری و محجوبه عمرانی با تیم دوبل ترکیه دیدار می کند و تیم مشترک مریم صامت و مگان فیلیپس به مصاف تیم مشترک آرژانتین و شیلی می رود. 

در این رقابت ها هدایت تیم زنان ایران بر عهده سیما لیموچی است و مربیگری مردان را کاظم مستحقی بر عهده دارد. 

مهرداد بابادی وند نیز عهده دار مسئولیت سرپرستی کاروان ایران است. 


*** 

مرحله دوم اردوی تیم ملی آلیش زنان (کشتی با کمربند) از 10 اردیبهشت در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می شود. 

در این اردو مریم دماوندی از گلستان در وزن 75 کیلوگرم حضور دارد. 

به گزارش ایرنا تیم ملی آلیش زنان ایران خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کند. این اردو تا 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 


*** 

هیات پزشکی ورزشی گلستان ششمین دوره بازآموزی را با بهره گیری از 15 نفر از پزشکان فوق تخصص، متخصص و کارشناسان ارشد با موضوعات متنوع پزشکی ورزشی برگزار می کند. 

با پیگیری های انجام شده از سوی کمیته آموزش هیئت پزشکی استان و با اخذ مجوز مربوط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیات پزشکی ورزشی استان با همکاری مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان کنفرانس علمی یک روزه 'پزشکی ورزشی پنج' با چهار امتیاز بازآموزی را ویژه جامعه پزشکی، ورزشکاران و مربیان برگزار می کند. 

علاقه مندان برای ثبت نام به سایت مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آدرس: Golestan.ircme.ir یا لینک سایت مذکور در سایت هیات پزشکی ورزشی استان مراجعه کنند. 


*** 

امیررضا جرجانی فوتبالیست نونهال شهرستان آق قلا به اردوی چهار روزه تیم ملی در تهران اعزام شد. 

امیررضا از شاگردان عبداله شایسته از مربیان آق قلاست که در تیم استیل البرز بازی می کند. 

تیم استیل البرز آق قلا جزء چهار تیم برتر کشور در مسابقات لیگ برتر نونهالان کشور در سال 93 شد. 


*** 

تیم امید گمیشان نماینده استان گلستان در رقابت های فوتبال زیر گروه امیدهای کشور در بازی دوم برابر حریف خود به تساوی رسید. 

روز دوم مسابقات یکشنبه 6 اردیبهشت با انجام دو بازی در زمین چمن استادیوم ورزشی قاندمی بندر ترکمن پیگیری شد. 

در بازی اول تیم های آراد بهمن آمل و ارسباران قزوین به دیدار یکدیگر رفتند که در خاتمه بازی تیم قدرتمند آراد بهمن آمل 3 بر صفر حریف خود را شکست داد. 

در بازی دوم که بسیار حساس و نفس گیر بود دو تیم کاسپین قزوین و امید گمیشان نماینده استان گلستان به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم با تساوی 2 بر 2 به کار خود پایان دادند تا صعود تیم امید گمیشان به مرحله بعد بسیار کمرنگ و دشوار شود. 

ارسال نظر

آخرین اخبار