دشمنان کشور سعی دارند تا با تضعیف اقتدار پلیس در جامعه به راحتی به اهداف خود برسند.

تضعیف اقتدار پلیس برابر با ناامنی در جامعه

به گزارش گلستان24؛همه کارشناسان سیاسی و امنیتی در جهان ، مهمترین سناریو جهت تغییر رژیم و یا برپایی کودتا در کشوری،تضعیف یا خنثی سازی پلیس کشور هدف را  ستور کار قرار می دهند تا بتوانند عملیات اصلی خود را بدون مقاومت پلیس و نیروهای امنیتی انجام دهند.

پلیس نماد اقتدار و صلابت امنیتی هر کشور به حساب می آید و تمامی مسئولان و مدیران حکومتی در جهان با تمام قوا حمایت و پشتیبانی از پلیس را در جهت انجام وظیفه بر عهده دارند.

  پلیس جهت مقابله با مجرم مجبور به استفاده از روش های سلبی و بازدارنده است و جهت بازداشت مجرمین در صورت عدم همکاری مجبور به استفاده از روش های قهریه و سخت می شود مشخص است درصد کمی از مجرمان و متخلفان قانون شکن در برابر مجریان قانونی و امنیت تمکین می کنند و بسیاری سعی بر مقاومت و برخورد با نیرو های پلیس را دارند و نیرو های فداکار پلس در راه اجرای امنیت ، شهدا و جانبازان فراوانی اهدا کردند .

چند سالی است در کشورمان از  صحنه های درگیری پلیس و قانون شکنان تصویربرداری می شود و فیلم ها توسط مزدوران رسانه ای بصورت هدفمند علیه پلیس در فضای مجازی و رسانه ها دست به دست می شود و حتی بسیاری از کارشناسان و مقامات نیرو های انتظامی را مجبور به برخورد با نیرو های پلیس می کنند.

 اما از عواقب این رویکرد نباید غافل شویم که چه عقوبتی در انتظار خواهد بود و پلیس متاثر از برخورد باعث پرهیز از درگیری و نداشتن عکس العمل قاطع با متخلفین و در نتیجه باعث گستاخ شدن متخلفا و هنجارشکنان خواهد شد.

لازم است علاوه بر آموزش صحیح برخورد نیروهای پلیس و روابط عمومی درست با ارباب رجوع و حتی متهمین جهت حفظ شانیت مردم ، استفاده از لباس دوربین دار جهت مقابله با فیلمبرداری و تدوین هدفمند ، حمایت قاطع و صحیح از پلیس برای مقابله با هنجارشکنان اجتماعی را داشته باشیم تا از مشکلات نا امنی و رواج جرم و جنایت در جامعه پیشگیری گردد.

ارسال نظر

آخرین اخبار