نهضت شنبه‌های حقیقی با شعار «سیر تا پیاز» فضای مجازی با حضور فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان گلستان و به همت واحد سواد فضای مجازی سازمان سراج این استان راه‌اندازی شد.

نهضت «شنبه‌های حقیقی» با شعار «سیر تا پیاز» فضای مجازی+ تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛ در عصر حاضر عمده معادلات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی و در بستر این فضا رهبری و مدیریت شده و در مسیر اجرا و تحقق قرار می‌گیرد، از ابعاد مثبت معادلات شامل آموزش، تربیت، توسعه فرهنگی و اجتماعی گرفته تا ابعاد منفی این معادلات همچون کودتا و شورش‌های سیاسی و اجتماعی علیه حکومت و دولت‌ها.

انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای حدوث تلاش کرد تا ضمن در اختیار داشتن شعائر اسلامی و انقلابی در حوزه علم و فناوری و همچنین رسانه و ارتباطات به موازات اقدامات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عقب ماندگی‌های موجود در کشور را جبران کره و نام ایران را در صدر کشورهای فعال در این حوزه قرار دهد. در کنار این و بعد از تغییر جبهه تقابل دشمنان انقلاب اسلامی با ملت و نظام اسلامی از جنگ سخت به جنگ نرم و تغییر ابزار جنگی آنها از اداوات نظامی به فضای مجازی اهمیت حضور مقتدرانه و عالمانه نیروهای انقلاب در فضای مجازی برای حراست از کیان انقلاب و مرزهای اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور دو چندان شد.

سازمان فضای مجازی سراج نیز که در سال‌های اخیر با ماموریتی روشن در جهت تقویت بنیه علمی، فنی و تحلیلی نیروهای انقلاب برای مواجهه با تحرکات دشمن در فضای مجازی تشکیل شده و در تلاش است تا درک عمومی و سواد رسانه‌ای مردم و فعالان فضای مجازی را ارتقا ببخشد، در این عرصه وظیفه‌ای سنگین را بردوش گرفته و این روزها نیز برای تحقق این رسالت‌های خطیر طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

به همین منظور واحد سواد فضای مجازی سازمان سراج استان گلستان با راه‌اندازی نهضتی با عنوان «شنبه‌های حقیقی» با حضور جمعی از مربیان سواد فضای مجازی در راستای تحقق جریان‌سازی آموزش تلاش خود را برای حضور فعالانه و عالمانه جریان فرهنگی انقلاب در این فضا مضاعف کرده است.

13971107000225_Test_PhotoI

13971107000220_Test_PhotoI

13971107000219_Test_PhotoI

13971107000216_Test_PhotoI

13971107000212_Test_PhotoI

13971107000211_Test_PhotoI

این دورهمی‌های صمیمانه علمی که در فضای حقیقی اما به منظور تقویت حضور در فضای مجازی تشکیل می‌شود بیشتر با محوریت ایده‌پردازی برای کاربردی شدن آموزش‌های حوزه سواد فضای مجازی و مباحث تخصصی از قبیل ایده‌های آموزشی به منظور تقویت سواد فضای مجازی عموم مردم در جامعه تشکیل می‌شود.

انجام سیر مطالعاتی کتاب در حوزه سواد فضای مجازی، ارائه مباحث فنی و تخصصی توسط اساتید مدعو و بررسی و رصد تحولات علمی اخیر در فضای مجازی نیز از جمله اقداماتی است که در راستای تقویت بنیه مربیان سواد فضای مجازی استان گلستان برگزار می‌شود و با توجه به روند در پیش گرفته شده در این جلسات که البته هنوز شماره آنها دو رقمی نشده است در آینده نزدیک خروجی‌های مطلوب و شایسته‌ای در مسیر اهداف از پیش تعیین شده به صورت ملموس قابل درک خواهد بود.

یکی دیگر از برکات و خروجی‌های این جلسه به طور قطع تربیت مربیانی است که می‌توانند با احصای دقیق و علمی فرصت‌ها و تهدیدات در فضای مجازی در جهت کاهش آسیب‌های این حوزه در سطح استان گلستان کمک کنند و تحقیق و پژوهش را در کنار گفتمان‌سازی انقلابی در دستور کار خود قرار دهند.


انتهای پیام /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار