تصاویری زیبا از دنیای شگفت‌انگیز سنگ‌ها که هرکدام نماد و مفهوم خاصی را می‌رساند را مشاهده می‌کنید.

تصاویری زیبا از سنگ های رنگی + مفهوم آنها

به گزارش گلستان24 : دنیای سنگ‌های جواهرسازی قیمتی، دنیای هیجان‌انگیزی است؛ از تراش‌های ماهرانه و جلایی روی سنگ‌ها، گرفته تا رنگ‌های خیره‌کننده هرکدام از آنها. اما آیا می‌دانستید هر سنگ رنگی، نماد و مفهوم خاصی دارد؟ اگر علاقه‌مند به روانشناسی سنگ‌های رنگی هستید، با ما همراه باشید.

سنگ قرمز(یاقوت)

یاقوت‌های قرمز، از کمیاب‌ترین سنگ‌های قیمتی هستند و زیبایی آتشین و چشم‌گیری دارند. کیفیت بالایی نیز داشته و نماد اعتمادبه‌نفس، تحرک، زنده‌دلی و جسارت هستند. در فرهنگ چینی، یاقوت قرمز نماد لذت و کامیابی است.

سنگ‌های صورتی(کهربای اصیل)

صورتی ازجمله پرطرفدارترین رنگ‌های بکار رفته در الماس‌هاست و نماد عشق، زیبایی و نوعی خودشیفتگی است. سنگ‌های صورتی شامل:  لعل، الماس کوهی و اسپینل‌ها هستند.

سنگ‌های آبی(زمرد)

زمرد‌های آبی که یادآور آسمان صاف و دریای بیکران هستند، نماد حقیقت، صلح و آرامش‌اند و شما را ترغیب به برقراری یک ارتباط مثبت با افراد می‌کنند.

سنگ‌های آبی شامل: زمرد، عقیق، زمرد کبود، تانزانیت، کهربا، لعل و کیانیت‌ها هستند.

سنگ‌های سبز(یاقوت)

یاقوت‌های سبز قدیمی‌ترین سنگ‌های تزئینی و قیمتی هستند و مطمئناً همه ما در ته جعبه جواهرات خود، نمونه‌ای از آن را داریم. سبز نماد خوب بودن، طبیعت و خوش‌دلی است. با داشتن یاقوت سبز، احساس سلامتی و نیاز به تغییر عقاید در شما شکل خواهد گرفت.

کهربا، کروم، لعل، یشم، زمرد، زبرجد و یاقوت‌های گرانیتی همه ازجمله سنگ‌های سبز هستند.

سنگ‌های زرد (در کوهی)

سنگ‌های زرد از پرطرفدارترین سنگ‌های جواهرسازی و درعین‌حال گران‌بهاترین آنها هستند. رنگ زرد، سرشار از خلاقیت و انرژی درونی زیرکانه است.

سنگ‌های زرد شامل زمرد، کوارتز، اوپال، زیرکون، الماس در و یاقوت‌های سیلیکات هستند.

سنگ‌های بنفش( یاقوت‌های ارغوانی)

سنگ بنفش، با کلاس‌ترین قطعه جواهرسازی است و طیف‌های رنگی آن روی سنگ باعث هیجان و اشتیاق می‌شود. بنفش نماد راز، افسون، وفاداری و قضاوت عادلانه است. باید گفت بنفش حس آرامش و انرژی درونی را افزایش داده و موانع را از پیش روی شما برمی‌دارد تا تعادل زندگی خود را آن‌گونه که مطلوب باشد، ایجاد کنید.

همانند سایر سنگ‌ها، سنگ بنفش نیز شامل: یاقوت ارغوانی، فلوریت، زمرد و کهرباست.

سنگ‌های نارنجی

بیشتر الماس‌های نارنجی از طریق حرارت درست می‌شوند و برخی دیگر را از دل طبیعت به دست می‌آیند. نارنجی نماد تحمل ، سرزندگی و قدرت است. البته برخی معتقدند نارنجی نماد بهبود وضعیت بیماری است. این رنگ قوه ابتکار را افزایش می‌دهد ، بخصوص وقتی از حل مساله‌ای عاجز مانده‌اید.

اوپال‌های آتشی، زبرجدهای سلطنتی، سیترین، سنگ قمر و کهربای سرخ، همگی از سنگ‌های نارنجی هستند.

سنگ‌های سفید(الماس خالص)

سنگ‌های سفید که در اشکال مختلف وجود دارند، خالص‌ترین الماس‌های جواهرسازی و درعین‌حال، گران‌بهاترین آنها هستند. سفید نماد تمیزی، خلوص و مهربانی است و شامل زمرد، زیرکن، سنگ قمر، زبرجد، اوپال ویشم می‌شود.

سنگ‌های قهوه‌ای

سنگ‌های قهوه‌ای که تداعی‌گر ساحل شنی دریا هستند، به‌آسانی با سایر رنگ‌هاست می‌شوند. البته این رنگ الماس‌ها چندان محبوب نیستند و نماد خلاقیت، سفارش و احساس طبیعی‌اند. با دیدن الماس قهوه‌ای، قوه ابتکار و تخیل افزایش می‌یابد.

کوارتزهای دودی، عقیق، کهربا و توپازهای سلطنتی، همگی از الماس‌های قهوه‌ای هستند.

سنگ‌های توسی

الماس توسی بسیار کمیاب بوده و یافتن سنگ قیمتی با سایه‌های توسی کم‌رنگ، از همه الماس‌ها مشکل‌تر است. توسی که نماد بلوغ، امنیت و موافقت در کاری است، انرژی درونی شخص را افزایش داده و او را وادار به بهبود روابط با دوستان می‌کند. کهربا و لعل، ازجمله الماس‌های توسی هستند.

الماس‌های مشکی(عقیق)

سنگ الماس مشکی در صنعت جواهرسازی امسال، فروش بالایی داشته است، بخصوص در جواهرات مردانه. مشکی نماد ابدیت، زمین و مرگ است.

ارسال نظر

آخرین اخبار