قیمت‌گذاری سیمان ایران توسط کشورهای خارجی

عضو هیئت‌مدیره کارخانه سیمان پیوند گلستان بر دستان کارگرانش بوسه زد.

بوسه عضو هیئت‌مدیره بر دستان کارگرانش

 به گزارش گلستان 24، طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی از کارگران نمونه کارخانه سیمان پیوند گلستان تجلیل شد.

nilkooh121 1

دکتر «بهمن حاج علی» از اعضای هیئت‌مدیره کارخانه سیمان پیوند گلستان در این مراسم گفت: تولید سیمان از بعد انقلاب اسلامی روند رو به رشد سریعی داشته است به‌نحوی‌که از واردات سیمان به سهمیه‌بندی بر مبنای پروانه‌های ساختمانی رسیدیم و طی یک برنامه‌ریزی به خودکفایی رسیدیم و سپس توانستیم مازاد نیاز مصرف کشور را صادر نماییم.

وی بابیان این‌که سیمان به یک کالای رقابتی در بین تولیدکنندگان تبدیل‌شده است، تصریح کرد: سیمان در تمام آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کالایی برای صادرات نیست؛ درواقع سیمان یک کالای منطقه‌ای است و مبنای میزان تولید و مصرف می‌بایست برنامه‌ریزی می‌شد.

این عضو هیئت‌مدیره بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان گلستان در ادامه گفت: اکنون در شرایط رقابتی کامل هستیم ولی متأسفانه این رقابت داخلی رقابتی مثبت نیست و یک ارزان‌فروشی است. ارزان‌فروشی نه به نفع مصرف‌کننده است و نه به نفع تولیدکننده، تنها واسطه‌ها هستند که از این وضعیت سود می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از سوخت کشور تولید سیمان می‌کنیم و به کشورهای خارجی به قیمت ارزان می‌فروشیم.

«حاج علی» مشکل اساسی صنعت سیمان را قیمت‌گذاری کشورهای همسایه برای آن عنوان کرد و خواستار چاره‌جویی مسئولان برای این مسئله شد.

وی بابیان این‌که چون کشور درحال‌توسعه است این صنعت دچار ورشکستگی نخواهد شد، در ادامه گفت: بااین‌حال اگر تدبیری اندیشیده نشود دچار مشکل خواهیم شد.

عضو هیئت‌مدیره کارخانه سیمان پیوند گلستان رعایت کیفیت، قیمت و مشتری مداری که سه اصل جهانی و بین‌المللی در شرایط فروش رقابتی است را از سوی تمام کارکنان این کارخانه الزام‌آور خواند.

دکتر حاج علی در ادامه گفت: ظرفیت اسمی کارخانه متناسب با نیاز استان تعریف‌شده است؛ استدعا داریم مردم و مسئولان به این کارخانه متعصبانه نگاه کنند زیرا برای حفظ و بقای کارخانه امری ضروری محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد که واسطه‌ها باید حذف شوند تا فاصله بین تولید و مصرف‌کننده کمتر شود.

nilkooh121 1

حجت‌الاسلام موسوی امام‌جمعه شهرستان گالیکش هم در این آئین ضمن تبریک مناسبت‌های این ایام، گفت: ازآنجاکه امروزه دشمن در تلاش است با فشار اقتصادی به مملکت ما ضربه بزند کار و کارگری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از طریق تحریم‌های اقتصادی می‌خواهد ملت مسلمان ما را در تنگنا قرار دهد تا تسلیم خواسته‌های آنان شویم.

حجت‌الاسلام موسوی به کارگران این واحد صنعتی توصیه کرد در محیط کاری خود اتحاد داشته باشند و از خطاهای یکدیگر گذشت داشته باشند.

nilkooh121 1

فرماندار شهرستان گالیکش نیز طی سخنانی وجود بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان گلستان را در کاهش نرخ بیکاری شهرستان مؤثر دانست.

خسروی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر عنوان کرد: در مکاتب دیگر برای کار به‌اندازه اسلام ارزش قائل نشده‌اند. زندگی سراسر کار ائمه و بزرگان دینی مؤید این مطلب است.

وی خطاب به مدیران این کارخانه گفت: استفاده از مدیران بومی که جزو دغدغه‌های ما است می‌تواند به این مجموعه کمک شایانی کند.

فرماندار گالیکش فعالیت‌های تبلیغاتی کارخانه سیمان را کمتر از حد انتظار دانست.

خسروی پرهیز از خسارت به طبیعت، توجه به مسائل فرهنگی شهرستان و استفاده از گالیکش در اسم این کارخانه را از موارد بااهمیت برای مردم شهرستان برشمرد و تأکید کرد باید شرایطی فراهم آورد که همه احساس کنند این کارخانه متعلق به خودشان است.

nilkooh121 1

سادات مدیر اداری کارخانه سیمان که مجری این مراسم بود اعلام کرد کارخانه سیمان پیوند گلستان هیچ پرونده‌ای در خصوص کارگر شاکی ندارد.

در پایان از 3 کارگر نمونه این کارخانه بهنام‌های علیرضا بهشتی، محمد تیموری و مصطفی سراوانی تجلیل شد.

منصور بهشتی مسئول روابط عمومی کارخانه سیمان پیوند گلستان در این خصوص گفت: این افراد از بین 10 نفر برتر واحدهای مختلف انتخاب‌شده‌اند.

شایان‌ذکر است در هنگام اهدای جوایز دکتر بهمن حاج علی بر دستان این کارگران بوسه زد.

در این مراسم علاوه بر فرماندار و امام‌جمعه شهرستان، ابوالتختی بخشدار مرکزی، ایوب هلاکو رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هادی سبحانی عضو شورای شهر گالیکش، رمضانی راد رئیس اداره بهزیستی، ملکان رئیس فنی و حرفه‌ای و رزاقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان حضور داشتند.

عکس و گزارش: حسین مهدوی

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

nilkooh121 1

 

ارسال نظر

آخرین اخبار