آزمایش‌های متخصصان پزشکی قانونی ثابت خواهد کرد مردی که سال‌ها پیش پسربچه‌ای را در منطقه مرزی اینچه‌برون به قتل رسانده بود، قاتل محمدجواد ۴ ساله در تعطیلات نوروز امسال است یا نه.

دستگیری مظنون اصلی قتل محمدجواد پسربچه ۴ ساله دزفولی

به گزارش گلستان 24، "این مرد که گفته می‌شود دچار مشکلات روانی است، به قتل محمدجواد اعتراف کرده اما پلیس برای کشف حقیقت در انتظار نتایج آزمایش‌‌های پزشکی قانونی است.فروردین امسال یک خانواده دزفولی تصمیم گرفتند برای سفر و دیدن اقوام عازم استان گلستان شوند. آنها راهی شهرستان گنبد شدند و چند روزی را در کنار اقوام گذراندند و در آخر تصمیم گرفتند سری نیز به بازارچه مرزی اینچه‌برون بزنند. گشتن در بازارچه مرزی چند ساعتی طول کشید و حدود ساعت ۱۴، زمانی که محمدجواد ۴ساله پشت سر مادرش در بازارچه راه می‌رفت، ناگهان ناپدید شد.

زن جوان وقتی دید از پسرش خبری نیست سراسیمه اطراف را گشت و پس از اینکه ردی از او به‌دست نیاورد، ماجرا را به دیگر اعضای خانواده نیز خبر داد. در چشم بر هم زدنی، همه اعضای خانواده برای پیدا کردن محمدجواد بسیج شدند اما او ناپدید شده بود. در این میان چند نفر از فروشنده‌ها می‌گفتند که صدای گریه کودکی را شنیده‌ اما چهره او را ندیده‌اند.

وقتی خبر گم شدن محمدجواد به پاسگاه مرزی رسید، عملیات جست‌وجو وارد مرحله‌ای تازه شد. مردم محلی، نیروهای بسیج و مأموران پلیس جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن محمدجواد شروع کردند اما این جست‌وجوها نتیجه‌ای نداشت. در این میان پدر و مادر پسربچه که چشم‌به‌راه پسرشان بودند با انتشار گسترده آگهی از مردم برای پیدا کردن پسرشان کمک خواستند.

حتی پدر محمدجواد قول داد که هرکس پسرش را پیدا کند، همه دارایی خود را به او تقدیم خواهد کرد تا اینکه حدود ۸روز بعد، آنچه خانواده پسربچه از آن وحشت داشتند، اتفاق افتاد. مرد چوپانی که هنگام چرای گوسفندان جسد پسربچه‌ای را آن‌سوی خط مرزی و زیر یک پل پیدا کرده بود، سراسیمه خودش را به مأموران رساند تا آنها را در جریان قرار دهد.

جسد متعلق به محمدجواد ۴ساله بود که ظاهرا بر اثر خفگی به قتل رسیده بود. طبق گفته پزشکی قانونی حدود ۶روز از مرگ او می‌گذشت و جسد چند روز پس از جنایت به این منطقه منتقل شده بود.با پیدا شدن جسد محمدجواد، تحقیقات گسترده مأموران برای کشف راز این جنایت شروع شد و از آنجا که احتمال می‌رفت عامل جنایت یکی از افراد محلی باشد، مأموران به پرس‌و‌جو از اهالی پرداختند. طولی نکشید که سرنخ‌هایی از مرد جوانی که به‌نظر می‌رسید در این جنایت نقش دارد به‌دست آمد. عده‌ای می‌گفتند که پسربچه را همراه این مرد دیده بودند و عده‌ای نیز مدعی بودند که عامل جنایت اوست.

در این میان بررسی‌های پلیسی نیز نشان می‌داد که مرد جوان که دچار مشکلات روانی است، در حدود ۱۶سال پیش نیز به اتهام قتل پسربچه‌ای دستگیر شده بود. در آن زمان او پس از ربودن پسربچه‌ای از اهالی منطقه او را به دشت برده و با ضربات سنگ به قتل رسانده بود اما پس از دستگیری و با توجه به گزارش پزشکی قانونی مبنی بر بیماری روانی وی، این مرد از مجازات گریخته و مدتی بعد نیز آزاد شده بود.

با این اطلاعات مأموران به سراغ مرد جوان رفتند و او را دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها به قتل محمدجواد اعتراف کرد و گفت که پس از ربودن او دست به قتل وی زده است. با توجه به وضعیت روانی وی، مرد جوان در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت تا بررسی‌های آثار به جامانده در محل پیدا شدن جسد و تطبیق آن با دی‌ان‌ای مرد جوان، راز این جنایت را فاش کند.

محمدجواد چهار ساله، 14 فروردین امسال همراه مادرش در بازارچه مرزی اینچه برون استان گلستان بود که پسربچه از مادر خواست برای او بستنی بخرد. مادر وقتی اصرارهای تنها بچه اش را دید خواست برایش بستنی بخرد. پس از خرید متوجه غیبت ناگهانی محمدجواد شد.

بازار را به دنبال او گشت اما هیچ اثری از کودک نبود. فقط چند نفر از فروشنده ها مدعی شدند صدای گریه کودکی را شنیده اند. خانواده محمدجواد وقتی از یافتن او ناامید شدند، با مراجعه به پاسگاه مرزی شکایتی را مطرح کردند و باتوجه به حساسیت موضوع پرونده به اداره آگاهی استان گلستان ارسال شد.

ماموران، تجسس در منطقه را آغاز کردند، اما تمام مسیرها به بن بست رسید و احتمال مرگ پسربچه مهم ترین فرضیه بود. پدر و مادر محمدجواد، چشم انتظار تنها فرزند خود بودند و با پخش اطلاعیه ای در سطح منطقه اعلام کردند اگر فردی فرزند آنها را پیدا کند تمام دارایی خود را به او می دهند. این کار هم بی نتیجه بود و کسی از پسرک خبر نداشت.

پس از گذشت یک هفته، مرد چوپانی هراسان خود را به ماموران پلیس رساند و از کشف جسد پسربچه ای خبر داد. او به ماموران گفت: امروز گوسفندان را برای چرا به دشت برده بودم که زیر یک پل با جسد پسر بچه ای رو به رو شدم.

در ادامه تیمی از ماموران راهی محل مورد نظر شده و در بررسی های خود دریافتند، جسد کشف شده متعلق به محمدجواد است. با اطلاع موضوع به بازپرس ویژه قتل، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

پزشک جنایی پس از معاینات اولیه علت مرگ را خفگی اعلام کرده و کارآگاهان یک مظنون را در این زمینه دستگیر کردند که او پس از تحقیقات مقدماتی با قرار قانونی آزاد شد.

پدر محمدجواد ماجرا را به جام جم می گوید: پسرم را در مدت کمی که مادرش برای خرید بستنی رفته بود، ربودند. پس از ناپدید شدن محمدجواد اطراف بازارچه را جستجو کردیم، اما هیچ ردی از او به دست نیامد. حتی درخواست سگ زنده یاب کردیم که با آن موافقت نشد.

وی افزود: پنجشنبه جسد پسرم در فاصله حدود سه کیلومتری محل ناپدید شدنش پیدا شده که این موضوع نشان می دهد او را ربوده اند. شنبه جسد را تحویل گرفتیم و پلیس در حال تحقیق در این زمینه است.

ارسال نظر

آخرین اخبار