معاون استاندار منگستائو قزاقستان:

معاون استاندار استان منگستائو کشور قزاقستان از سفر رئیس جمهوری کشورش در مهرماه جاری به ایران خبر داد.

رئیس جمهور قزاقستان مهرماه به ایران سفر می‎کند

 

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «رحیم بیک امیدجان اف» در دیدار با هیئتی از استان منگستائو جمهوری قزاقستان با معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استانداری گلستان اظهار کرد: یقینا در زمان این سفر قراردادهایی بین ما و استان گلستان منعقد خواهد شد چراکه قزاقستان علاقه‎مند به فعالیت تجاری و بازرگانی در استان گلستان است.

طرف مذاکره‌کننده کشور قزاقستان با اشاره به اینکه کشورش خواهان برقراری روابط با تمام کشورها در سطح عالی است، خاطرنشان کرد: سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان نشان‌دهنده روابط دوستانه دو کشور است و همچنین با توجه به مبادلات 2 میلیون دلاری که بین دو کشور وجود دارد ما معتقد هستیم که ظرفیت‎های این روابط بیش از این‎ها است.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: بر این باور هستیم که کشوری همچون قزاقستان ظرفیت‎های خوبی برای رشد و توسعه استان گلستان دارد و به‌شدت به دنبال رفع موانع همکاری هستیم.

علی مرگدری با بیان اینکه رئیس جمهور اسلامی ایران بر افزایش روابط با کشور قزاقستان تاکید دارند، اظهار کرد: ظرفیت‎هایی همچون کریدور ریلی و منطقه آزاد تجاری «اینچه‎برون» که در گلستان ایجاد شده، می‎تواند موقعیت مناسبی برای سرمایه‎گذاری تجار قزاقستان ایجاد کند.

هیچ محدودیتی برای برقراری روابط تجاری با کشور قزاقستان نداریم

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای برقراری روابط تجاری با کشور قزاقستان نداریم و حتی معتقد هستیم برای افزایش سطح روابط تجاری ایجاد بانک مشترک نیز می‎تواند یاری‌بخش باشد.

مرگدری همچنین در این دیدار با تشریح وضعیت منطقه آزاد صنعتی تجاری «اینچه‎برون»، گفت: این منطقه آزاد شامل چهار بخش اساسی ترمینال غلات و ترمینال کانتینری، «زون متالورژی»، «زون پتروپالایش» و «زون بندری» می‎شود که ما در بخش‎های قابل توجهی توان بالقوه و بالفعل کشور قزاقستان را دیده‎ایم.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان با اشاره به امکانات راهی استان، گفت: با توجه به فاصله استان گلستان تا مرز امکانات جاده‎ای، ریلی و هوایی فراهم است و ما با سرمایه‎گذاری‎های مشترک می‎توانیم حداکثر فایده را برای دو طرف داشته باشیم.

لازم به ذکر است این دیدار بین هیئت گلستانی با «رحیم بیک امیدجان اف» معاون استاندار استان منگستائو کشور قزاقستان، سرکنسول قزاقستان، نماینده راه‌آهن قزاقستان در ترکمنستان و مدیر اتاق بازرگانی استان منگستائو برقرار شد و هیئت قزاقستانی با حضور در محل اتاق بازرگانی استان گلستان ضمن تبادل‌نظر با بازرگانان استان از طرح‎های گردشگری و اقتصادی قابل سرمایه‎گذاری در گلستان مطلع شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار