مدیرکل راه آهن شمال شرق گلستان با بیان اینکه راه آهن اینچه‎برون از نظر حمل و نقل حائز اهمیت است، گفت: 80 درصد حمل و نقل کالا از راه‎آهن سرخس به اینچه‎برون انتقال می‎یابد.

80 درصد حمل و نقل کالا از راه‎آهن سرخس به اینچه‎برون انتقال می‎یابد

محمدرضا قربانی امروز طی پرسشی در  در گرگان اظهار کرد: راه‌ آهن اینچه‎برون نسبت به راه آهن سرخس مسیر را نزدیکتر می‎کند و شاید 80 درصد حمل و نقل کالا به سمت اینچه‎برون سوق پیدا کند.

به گزارش گلستان 24، وی از جذب افراد باتجربه خبر داد و تصریح کرد: برای امورات جاده‎ای ایستگاه‎های راه‎آهن افراد باتجربه را جذب خواهیم کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق گلستان بیان داشت: توسعه حمل و نقل اینچه‎برون، توسعه راه‎آهن به سمت مشهد و شاهرود از اولویت‎های کاری ما خواهد بود کار ساخت راه‎آهن گرگان به مشهد از گرگان نیز آغاز می‎شود.

قربانی یادآور شد: تلاش می‎کنیم تناژ حمل و نقل ریلی را افزایش داده و یک رکورد قابل توجه در سال 1394 رقم بزنیم.

به گزارش فارس؛ طول خط راه‌آهن ایران‌ ـ ترکمنستان‌ ـ قزاقستان حدود 910 کیلومتر است و با راه‎اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک‌المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاهش می‌یابد.

این خط بین‌المللی که بناست از گرگان به اینچه‌برون، سپس اترک و برکت در سه کشور قزاقستان و ترکمنستان و ایران عبور کند، طولی 908 کیلومتری خواهد داشت که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر آن در ترکمنستان و 88 کیلومتر آن در ایران قرار دارد. با راه‌اندازی این خط راه‌آهن که «راهگذر ریلی شمال ـ جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه‌روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل کاهش می‌یابد و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از این مسیر ریلی جابجا می‌شود.

این محور که پس از آغاز به‌کار رسمی کشورهای CIS به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند، یکی از اصلی‌ترین طرح‌های بین‌المللی راه آهن ایران به حساب می‌آید تا در کنار طرح اتصال آستارا به عنوان دو محور اصلی ارتباط ریلی با کشورهای شمالی کشور در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار