مدتی پیش در مسابقات آزاد شطرنج در کشور اسپانیا پرهام مقصودلو با حریف اسرائیلی روبر وشد که وی بعد از انجام این بازی وی اظهار کرده که به هیچ عنوان از ملیت حریف مقابلش اطلاعی نداشته است.

حمایت برخی از فعالان رسانه ای استان از اظهارات پرهام مقصودلو

به گزارش گلستان24؛پرهام مقصودلو شطرنج باز گلستانی که به  مسابقات آزاد اسپانیا رفته بود،با حریف اسرائیلی خود مسابقه داد.

وی در این خصوص اظهار کرد:ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده‌ شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ملیت‌شان. از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها  متوجه این موضوع شده ام.

اما با نگاهی به تصاویر منتشر از بازی ها معلوم می شود که اظهارات این بازیکن گلستانی دور از واقعیت نیست.

معمولاً در برگه‌های قرعه‌کشی بخش بلیتس یا برق‌آسا مسابقات که در حاشیه بخش اصلی است، 9 دور در مدت زمان 2 یا 3 ساعت برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها خبری از پرچم یا نام کشور حریف نیست و دیدارها به فاصله زمانی بسیار کوتاهی پشت سرهم برگزار می‌شوند. حتی به میز برگزاری مسابقه نیز لیبل و نام و نشان شطرنج‌بازان الصاق نشده و تنها نکته‌ای که در برگزاری این رقابت‌ها اولویت دارد، زمان است.

نماینده شطرنج ایران برای حضور در این تورنمنتِ آزاد با هزینه شخصی اعزام شده بود و هیچ فردی را به عنوان مربی یا سرپرست همراه خود نداشت. معمولا در مسابقات شطرنج مربی وظیفه بررسی جدول و پیش بینی حریفان آتی را بر عهده دارد اما در این مسابقات هیچ فردی مقصودلو را همراهی نمی‌کرده است. 

به این ترتیب به احتمال فراوان پرهام متوجه این مسئله نشده؛ ضمن اینکه حریف رژیم صهیونیستی هم جز شطرنج‌بازان سرشناس جهان نبوده که بتوان او را از قبل شناخت.

بعد از انتشار این خبر برخی از فعالان رسانه ای گلستانی از اظهارات این استاد بزرگ شطرنج حمایت کردند.

 

DDDDDFDF

DDDDDFDFFFF

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار