فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری باند سارقان زورگیر خشن و اعتراف آنها به ۲۵ فقره سرقت در این استان خبر داد.

متلاشی شدن باند زورگیران خشن در گرگان

به گزارش گلستان 24،  در ایام پایانی سال گذشته و همچنین روزهای ابتدای سال جاری تعدادی زورگیری خشن که غالب آنها از خانم‎ها و در ساعات ابتدایی روز بوده، باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندان شد.

این سارقان برای انجام عمل مجرمانه خود ساعات ابتدایی روز و بخصوص ساعت ۷ صبح تا ۹ صبح را انتخاب می‎کرده و خانم‎هایی را که به طور عمومی تلفن همراه بخصوص تلفن‎های همراه گران‎قیمت را به همراه داشته انتخاب می‎کردند.

این سارقان برای انجام عمل مجرمانه خود از سلاح سرد استفاده می‎کرده و زمانی که طعمه مورد نظر کوچه‎های خلوت را برای انجام تردد انتخاب می‎کرد، اقدام به سرقت به روش زورگیری می‎کردند.

در پیگیری‎های انجام شده توسط پلیس برای شناسایی سارقان و پس از بررسی اظهارات شاکیان توسط پلیس آگاهی، مشخص شد این سرقت توسط تعدادی مشخص از سارقان انجام می‎شود.

نکته مهم در انجام این سرقت‎ها این بود که سارقان به هیچ عنوان تلاشی برای پوشاندن چهره خود نمی‎کرده و با خشونت و وقاحت تمام اقدام به سرقت از نوع زورگیری از بانوان می‎کردند.

اما در نهایت تلاش‎های شبانه‎روزی پلیس آگاهی استان نتیجه داد و پلیس گلستان موفق به شناسایی و دستگیری باند سارقان زورگیر خشن در این استان شد و این خبر را فرمانده انتظامی استان گلستان در پیگیری‎های خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اعلام کرد.

 

شناسایی سارقان با اطلاعات قربانیان/ اعتراف سارقان به ۲۵ فقره سرقت

سیدمحمود میرفیضی در گفت‎وگو با خبرنگار در خصوص نحوه شناسایی و دستگیری متهمان اظهار کرد: یکی از نکات مهم این پرونده این بود که قربانیان به خوبی موفق شده بودند علائم مشخصه‎ای را از سارقان در ذهن داشته باشند و در این خصوص اطلاعات مناسبی را در اختیار پلیس آگاهی استان قرار دادند.

وی ادامه داد: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی و دستگیری یکی از اعضای این باند شدند که متهم در لحظات نخست پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و هویت یکی دیگر از همدستانش را به پلیس ارائه کرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در روند تحقیقات یکی از سارقان اقدام به سوء استفاده از اطلاعات موجود در گوشی‎های به سرقت رفته از قربانیان کرده بود که با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر دیگر از اعضای این باند کردند.

میرفیضی گفت: با اعتراف متهمان دستگیر شده و مشخص شدن هویت یکی دیگر از اعضای اصلی این باند، تصویر متهم در اختیار تیم‎های اطلاعاتی و عملیات پلیس آگاهی استان قرار گرفت که متهم در یکی از خیابان‎های گرگان شناسایی و پس از انجام تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام ۲۵ فقره انواع سرقت به روش زورگیری، کیف‌قاپی، سرقت موتورسیکلت و حتی سرقت احشام اعتراف کردند.

میرفیضی در پایان ابراز کرد: متهمان دارای سوابق متعدد همانند ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، مشارکت در سرقت مسلحانه، مشارکت در سرقت به عنف، سرقت موتورسیکلت و دیگر سرقت‎های خشن بوده‎اند.

بر اساس این گزارش پس از تکمیل شدن پرونده توسط پلیس، ماهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار