علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری؛

به گفته یکی از فعالین محیط زیست، پروانه بهره برداری از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد شهرستان علی آبادکتول صادر شده است.

کوه خواری در شیرین آباد علی آبادکتول+ تصاویر و بیانیه

به گزارش گلستان 24، به دنبال صدور پروانه بهره برداری از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد به نام اعضای یکی از خانواده های روسای سابق یکی از سازمان های دولتی، مردم شهرستان علی آباد در گفتگو با خبرنگار ما مراتب اعتراض و نگرانی خود را از عواقب و تبعات این کار اعلام کردند.

اهالی این شهرستان ضمن برشمردن مشکلات و تبعات منفی این طرح اعلام کردند: با بهره برداری از این معدن شاهد مشکلاتی نظیر بد منظره شدن روستای شیرین آباد، تخریب زیستگاه حیات وحش، تخریب جنگل های انبوه هیرکانی و به دنبال آن شیوع ریز گردها خواهیم بود.

در همین زمینه دهیاران، ‌شورای روستاهای دهنه زرین گل و همچنین اهالی این روستا در بیانیه ای مراتب مخالفت خود با این طرح را به مسئولین ذیربط استان گلستان اعلام کردند.

همچنین از مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خواسته شده تا هر چه سریعتر نسبت به ابطال مجوز برداشت از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد اقدام نموده تا از تبعات بعدی آن جلوگیری شود.

گفته می شود اداره کل محیط زیست استان گلستان به دلیل اینکه به پرونده های برداشت زیر 80 هزار تن وارد نمی شود، نمی تواند با این موضوع برخورد کند اما گویا مدیر کل سازمان محیط زیست استان گفته در این مورد بخصوص اقدام لازم را انجام خواهد داد.

این موارد در حالیست که در دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان زیست محیطی و منابع طبیعی در چند ماه گذشته بحث های محیط زیست و زمین خواری که جدیداً به کوه خواری تبدیل شده، خیلی روی آن تاکید شده و از مسئولان خواسته شده با مشاهدات اینچنینی برخورد قاطع و جدی کنند.

 

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار