رییس اداره محیط زیست کلاله ازدستگیری یک متخلف محیط زیست دراین شهرستان خبرداد.

خبرهای کوتاه از شرق گلستان

به گزارش گلستان 24، محمد فرامرزی  گفت : ماموران حفاظت محیط زیست یک نفر را درمنطقه دهنه در شمال شرقی شهرسنان کلاله که برخلاف قوانین شکارو صید اقدام به صید ماهی می کرد، دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه از این متهم 252 قطعه ماهی صید شده بدست آمد، گفت: فرد دستگیرشده پس ازتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است.

* گالیکش - فرماندار شهرستان گالیکش بر لزوم مشارکت همگان برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: ایجاد کتابخانه عمومی در روستا به ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می کند.

حسن خسروی در جلسه کتابخانه های شهرستان افزود: بخشداران می توانند با مشارکت بخش های خصوصی و خیرین و همکاری دهیاران در جهت احداث کتابخانه ها در روستاها تلاش کنند.

وی در ادامه مکان کتابخانه عمومی شهرگالیکش را نامناسب دانست و گفت: باید تلاش شود تا در مرکز این شهر نیز حداقل یک کتابخانه جدید احداث شود.

* رامیان - جشن شکرگزاری برداشت کلزا روز سه شنبه با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در روستای تاتارسفلی شهرستان رامیان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان جهادکشاورزی این شهرستان پیش بینی کردند که از 930 هکتار اراضی کشت شده این شهرستان مقدار دو هزار تن کلزا برداشت شود.

* کلاله - رییس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

حسین ثابتی افزود: به دنبال گزارشهای دریافت شده مبنی بر حفر چاه غیر مجاز در کلاله، گروه های گشت و بازرسی منابع آب زیر زمینی این اداره با با هماهنگی پاسگاه نیروی انتظامی به محل حفاری مورد نظر عزیمت کرده و پس از اقدامات و بررسی های لازم دستگاه حفاری متخلف توقیف و به پارکینگ آب منطقه ای منتقل شد.

وی گفت: در این روز ها با توجه به افت شدید منابع آب زیر زمینی، انگیزه برای حفاری غیر مجاز افزایش یافته که این امر تلاش تمام وقت گروه های گشت و بازرسی را در پی داشته است به طوری که شاهد کاهش حفر چاههای غیر مجاز هستیم.

وی از تمامی بهره برداران آب های زیرزمینی در سطح شهرستان خواست برای حفاظت از منابع ارزشمند زیرزمینی برداشت اضافه آب و حفر چاه های غیرمجاز خودداری کنند.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار