یک قطعه فلامینگو زخمی و یک قطعه قو در شهرستان بندر ترکمن تلف شدند.

فلامینگو زخمی در بندرترکمن تلف شد

به گزارش گلستان 24، در یکی از نقاط ساحلی شهرستان ترکمن، یک قطعه فلامینگو زخمی توسط محیط بانان گشت سیار یگان حفاظت شهرستان ترکمن، مشاهده شد که بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر اصابت گلوله شکارچیان متخلف توان حرکت را از دست داده بود. این پرنده جهت انجام تیمارهای اولیه به اداره بندر ترکمن منتقل شد اما متاسفانه با تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته فلامینگو به علت شدت عارضه تلف شد.

همچنین گشت سیار یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن در پی دریافت اخباری مبنی بر مشاهده یک قطعه قوی بیمار در یکی از زیستگاه‌های شهرستان، با حضور در محل، قوی بیمار را که نیمه جان و کم رمق شده بود به اداره محیط زیست انتقال دادند.

همچنین توسط یکی از علاقمندان به حیات وحش، یک بهله عقاب صحرایی به این اداره، تحویل داده شد و برای درمان به اداره کل استان انتقال یافت. با توجه به حجم بالای حضور پرندگان در زیستگاه‌های شهرستان ترکمن و گمیشان، امکان مشاهده پرندگان بیمار و یا احیاناً زخمی در سطح مناطق زیاد است.

در ماه گذشته، 2 قطعه قو و یک قطعه پلیکان که همگی از پرندگان حمایت شده و در معرض خطر انقراض هستند پس از طی دوره درمان و کسب بهبودی لازم در زیستگاه‌های شهرستان ترکمن رها شدند.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار