قابل توجه مردم گلستان؛

اگر سفرهای نوروزی متوقف نشود، ممکن است تا چند ماه آینده به علت افزایش تعداد مبتلایان این ویروس مهمان کشور ما باشد.

سفرهای نوروزی خود را متوقف کنید و امسال پذیرای اقوام خود نباشید

به گزارش گلستان24؛ در آخرین روزهای سال ۹۸ که مردم و مسئولین در جای جای کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند، احتمالا ما در آغاز سال جدید شمسی و عید باستانی نوروز شاهد حجم زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور باشیم.

برخی از مردم که تعدادشان هم قابل توجه است، توصیه های بهداشتی و پیشگیری کننده را که از حدود یک ماه پیش از تمامی رسانه‌ها در حال بازتکرار است را نادیده گرفته اند و سفرهای نوروزی خود را مانند سال های گذشته بدون هیچ دغدغه ای شروع کرده اند.

این بی توجهی و افزایش رفت و آمد بین شهرهای کشور علاوه بر آشفته کردن وضعیت موجود کار را برای مدافعان سلامت در بیمارستان ها سخت خواهد کرد و ممکن است خیلی از مردم عزیزانشان را در این چند روز آینده به علت ابتلا به بیماری کرونا از دست دهند.

استان گلستان نیز یکی از این استان های پرخطر می باشد؛ چرا که این استان به رنگین کمان اقوام، مشهور است و قشرهای مختلفی از مردم در این استان مشغول به زندگی هستند؛ و همین مورد حجم رفت و آمدها را به استان گلستان افزایش خواهد داد.

از آنجایی که استان گلستان در نیمه شمالی کشور قرار گرفته، آب و هوا و طبیعتی زیبا و بکر دارد، احتمالاً اقوام خانواده‌های ساکن این استان به اینجا سفر خواهند کرد و از آنجایی که همه استان های کشور درگیر با این ویروس هستند، اگر این سفرها متوقف نشود باید شاهد تعداد بالای مبتلایان به ویروس کرونا در گلستان باشیم.

در اینجا وظیفه مردم بیشتر از مسئولین است و باید خود آنها دست به کار شوند، تا در کنار کمک‌های مسئولین و سایر اقشار که به صورت جهادی در حال خدمت به آنها هستند، زنجیره شیوع این ویروس را خودشان قطع و خانواده های خود را حفظ کنند.

اگر سفرهای نوروزی که امروز ما شاهد افزایش آن هستیم متوقف نشود، به جای این که یک ماه دیگر این بیماری را پشت سر بگذاریم شاید تا چند ماه آینده با تعداد مبتلایان بالاتری و همچنین محدودیت های بیشتری سال جدید خود را بگذرانیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار