با توجه به شیوع ویروس کرونا؛

ممکن است برخی از مردم توصیه های بهداشتی را کم و بیش جدی بگیرند و آنها را اجرا کند ولی برای در امان ماندن از این ویروس ناخوانده باید به طور کامل مجموعه اقدامات بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

عدم توجه به توصیه های پزشکی موجب پشیمانی افراد خواهد شد

به گزارش گلستان24؛روز گذشته چندین نفر در استان گلستان بر اثر بیماری کرونا جانشان را از دست دادند، میزان مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است، خوشبختانه ۲۰ نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا به بهبود یافتند، از شهروندان و هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم که در خانه‌های خود بمانند.

 اینها خبرهایی است که هر روز ما از رسانه ها می شنویم، این خبرها برای افرادی از جامعه بسیار تاثیر گذار و برای برخی نیز آنقدر بی اثر هست که فرد هیچ دغدغه ای در این خصوص ندارد و فرد خیال می کند که اینها همه اش بازی رسانه‌ای است.

 متاسفانه برخی از مردم که حضورشان در میادین شهری بسیار هم پررنگ است،به اخطارها و توصیه‌های بهداشتی توجه نمی کنند و جالب این است که این افراد جزو آن نفراتی هستند که ممکن است به این ویروس مبتلا شوند و تازه بعد از ابتلا متوجه آن می شوند که باید هشدارها را جدی می‌گرفتند؛ ولی کار از کار گذشته است و آنها علاوه بر خود چندین نفر از اقوام و آشنایان خود را نیز به این ویروس مبتلا کرده اند.

 عده‌ای از مردم هم که تنها اندکی این موضوع را جدی گرفته اند کم و بیش به توصیه های بهداشتی توجه می کنند ولی باید بدانند که این ویروس شوخی بردار نیست و کوچکترین سهل انگاری در خصوص توجه به مسائل بهداشتی ممکن است آنها را مبتلا به ویروس کرونا بکند.

به طور مثال شما برای خرید خارج از خانه می روید و صاحب سوپرمارکت به ویروس کرونا مبتلا است خریدهای شما را خود او بدون رعایت مسائل بهداشتی درون نایلون می گذارد وقت شما به خانه باز می گردید مستقیم می روید و دستهای خود را با آب و صابون می شویید و خیالتان جمع است که مسائل بهداشتی را رعایت کرده اید ولی تا زمانی که همه وسایلی که خریده اید را ضدعفونی نکنید، هر زمانی که دست های شما به آن وسایل برخورد کند ویروس به روی دست های  شما انتقال پیدا میکند.

 پس پیشگیری حداقلی هم کارساز نیست و باید به طور کامل در این چند مدت که این  ویروس ناخوانده مهمان کشور ما است مسائل و توصیه‌های پزشکی را رعایت کنیم و مهمتر از همه چیز در خانه‌های خود بمانیم و از رفت و آمدهای بی جا خودداری کنیم تا خدای نکرده در روزهای آینده به علت کم کاری های خود پشیمان نشویم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار