معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان گلستان گفت: فاز دوم برون سپاری بخشی از فعالیت‌های دادگستری مرکز استان گلستان از امروز در گرگان آغاز شد و ثبت دادخواست‌ها در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک انجام می‌شود.

تشکیل پرونده‌ها در دادگستری گلستان دیجیتالی شد

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن رسولی با اشاره به اینکه در مرحله نخست، تنها وکلا برای ثبت دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کردند، اظهار داشت: از امروز علاوه بر وکلا ، شخصیت‌های حقوقی مانند شرکت‌ها و ادارات نیز  برای ثبت دادخواست‌های خود باید به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه کنند.

وی افزود: پس از اجرای موفق این مرحله، در گام بعدی، مردم نیز می‌توانند برای ثبت دادخواست به این دفاتر مراجعه کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان گلستان تصریح کرد: قوه قضاییه قصد دارد در آینده علاوه بر ثبت دادخواست، ثبت شکوائیه، تجدید نظرخواهی، واخواهی و اظهارنامه را نیز به این دفاتر واگذار کند.

رسولی، هدف از راه‌اندازی این دفاتر را کاهش مراجعات غیرضروری مردم به دادگستری‌ها اعلام کرد و گفت : آغار به کار این دفاتر یک گام رو به جلو دیگر برای تحقق آرمانی است که برای توسعه عدالت در دستگاه قضایی، آغاز شده است.

وی با بیان این که به منظور تولید دیجیتالی پرونده‌ها از زمان ورود به دادگستری‌ها، راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در دستور کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: با ثبت دادخواست به صورت الکترونیک در این دفاتر، نخستین گام برای تشکیل پرونده‌های دیجیتال برداشته شده است.

به گفته رسولی، تسریع در رسیدگی و انتقال دیجیتال داده‌ها و اطلاعات و افزایش امنیت پرونده‌ها از دیگر اهدافی است که با راه‌اندازی این دفاتر، دنبال می‌کنیم.

رسولی با بیان این که 50 درصد مراجعات مردم به دادگستری‌ها برای پیگیری پرونده‌ها انجام می‌شود، پیش بینی کرد: راه‌اندازی این دفاتر حداقل40 درصد حجم مراجعات غیرضروری مردم به دستگاه قضایی را کم کند.

رسولی افزود: نخستین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان 6 اردیبهشت در گرگان آغاز به کار کرد و قرار است به تدریج  در همه حوزه‌های قضایی استان گلستان راه‌‌اندازی شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار