دادستان کل کشور گفت که دستگاه قضایی با مسببین حادثه مهاباد برخورد خواهد کرد.

حادثه مهاباد از زبان دادستان کل کشور
به گزارش گلستان24، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه مهاباد گفت: در مهاباد حادثه‌ای اتفاق افتاد که دادستان این شهر و دادگستری استان و همچنین دستگاه انتظامی و امنیتی کار را به لحظه دنبال کردند اما نکته‌ای که در رابطه با قضیه مهاباد وجود دارد این است که حادثه‌ای اتفاق افتاد و بلافاصله دشمنان بعد از این حادثه در آن دمیدند. ماهواره‌ها و شبکه‌ها در فضای مجازی در رابطه با تحریک احساسات مردم اقدام کردند و با اشاعه دروغ مطالبی را گفتند که چه نسبت به اصل وقوع و چه نسبت به مسائل بعدی صحت ندارد و آن را به یک بحران شهری تبدیل کردند.
 
وی افزود:‌ به نظرم می‌رسد که مردم و جوانان ما باید بدانند که دشمنان ما از یک مساله جزئی و حوادثی که در هر شهر و ساختمانی ممکن است اتفاق بیفتد دنبال این هستند که افکار عمومی را جریحه‌دار و آن را به یک مساله اساسی تبدیل کنند.
 
وی گفت: البته این به معنای برخورد نکردن نیست، چنان‌چه متهمین این قضیه شناسایی شدند ولی تبدیل کردن آن به یک بحران شهری کار شبکه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی و ماهواره‌هاست.
 
دادستان کل کشور افزود: البته من باید از مردم هشیار مهاباد تشکر کنم که در مقابل فتنه‌ای که شبکه‌های ضد انقلاب ایجاد کردند با هشیاری و بصیرت توانستند این قضیه را مهار و امنیت شهر را به طور کامل برقرار کنند.
 
وی با بیان این‌که «حتما بنا داریم با مسببین این حادثه برخورد کنیم» گفت: افرادی در این رابطه بازداشت شدند و نتیجه قضیه از طریق سخنگوی قوه قضاییه به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر دولت و قوه قضاییه درخصوص فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی گفت: برای همه ما روشن است که حتما باید از فناوری اطلاعات و فضای ارتباطی در جهت تسهیل امور و علم و فناوری استفاده کنیم. اما در مقابل این استفاده به حق برخی بدخواهان زمینه را برای القای شبهه، فساد، تهدید امنیت روانی و خانوادگی ایجاد کردند.
 
رییسی با بیان این‌که «فضای سایبر باید از هرگونه ناامنی مصون باشد» گفت: اگر ما بارها در این خصوص تاکید کرده‌ایم به خاطر اهمیت موضوع بوده است. امروز مدیریت فضای مجازی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که دولت محترم باید در این رابطه پیش‌قدم شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ این نرم افزارها انجام می‌شود؟ گفت: ما دنبال این موضوع هستیم و تاکید هم کرده‌ایم اما اراده‌ای که در عمل خود را نشان دهد را شاهد نبودیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی در زمینه برگزاری انتخابات مجلس گفت: من به دست‌اندرکاران، مجریان، ناظران، کاندیداها و طرفداران آن‌ها توصیه به رعایت اخلاق و قانونمداری دارم. کشور ما کشور انتخابات است و اگر همه خود را موظف به اجرای قانون بدانند این امر می‌تواند یک انتخابات آرام، پرنشاط و قانونمند را رقم بزند اما اگر خدایی نکرده کسی به خود اجازه بدهد حریم قانون و اخلاق را زیر پا بگذارد اولین متضرر خود او خواهد بود.
 
دادستان کل کشور گفت: اگر اخلاق و قانون رعایت شود سر و کار کسی به قوه قضاییه نخواهد افتاد و برای خود ما نیز بهتر است که پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشود.

ارسال نظر

آخرین اخبار