صدور گواهینامه های الکترونیکی از سوی آموزش فنی حرفه ای، امضای تفاهم نامه میراث فرهنگی گلستان و شهرداری علی آباد، بررسی پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی، ضرورت ساماندهی دو بازارچه سنتی میوه و تره بار گرگان و دستگیری شکارچی مرال در علی آباد

بسته خبری گوناگون 5 خرداد ماه استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از صدور بیش از 2 هزار و600 گواهینامه الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: در پی واگذاری سیستم صدور گواهینامه الکترونیکی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان ها، تاکنون بیش از 2 هزار و 600 گواهینامه مهارتی صادر شده است. 

وی مزایای گواهینامه های الکترونیکی را سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، امکان ثبت 20 عنوان گواهینامه در یک کارت، ارتقاء امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل آن به متقاضی، حذف فرآیندهای سنتی از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام توسط سایر ارگان ها و نیز کاهش ریسک نگهداری گواهینامه ها عنوان کرد. 

*** 

با تشکیل اولین کمیسیون گردشگری شهرستان علی آباد، تفاهم نامه همکاری مشترک بین میراث فرهنگی گلستان و شهرداری علی آباد به امضاء رسید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به منظور دستیابی به اشتغال و توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری شهرستان ها در نظر است تفاهم نامه هایی در این راستا به امضاء برسد. 

ابراهیم کریمی با اشاره به اهمیت همکاری مشترک بین ارگان های مرتبط و میراث فرهنگی استان گفت: همکاری های مشترک ضمن توسعه صنعت گردشگری، زمینه های توسعه و رونق اقتصاد منطقه را فراهم خواهد کرد. 

فرماندار علی آباد نیز گفت: امیدواریم این تفاهم نامه باعث رونق بیشتر شهرستان شده و در راستای خدمت به مردم گام های مؤثری برداشته شود. 

***

ساز و کارهای اجرایی پرداخت مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران و مشاوران حوزه راه و شهرسازی استان گلستان طی نشستی با حضور مدیرکل، پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد این حوزه بررسی شد. 

علی بخش رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این نشست هم اندیشی گفت: باقی مانده مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی از محل ساز و کارهای قانون بودجه سال 94 و سال های آتی از جمله اسناد خزانه اسلامی و یا نقدی مصوب طرح ها پرداخت می شود. 

وی افزود: به استناد ماده واحد قانون بودجه سال 93 و 94 و بر اساس ابلاغ مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت سال جاری، دستگاه های اجرایی موظف شدند که بخشی از طلب پیمانکاران و مشاوران را از طریق واگذاری اسناد خزانه اسلامی تسویه کنند. 

به گفته وی، به همین منظور دولت مکلف شده که منابع مالی مورد نیاز اوراق بهادار اسناد خزانه اسلامی را از محل اعتبارات مصوب طرح های عمرانی، تامین و در اختیار پیمانکاران قرار دهد. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: اسناد خزانه اسلامی یا اوراق بهادار، اسنادی با نام یا بی نام هستند که جهت تسویه حساب سنوات گذشته پیمانکاران و با در نظر گرفتن حفظ قدرت خرید برای زمان تاخیر مطالبات آنان واگذار می شود. 

رستمی ادامه داد: با توجه به این که مرحله اول واگذاری این اوراق قبل از پایان تیر ماه سال 94 خواهد بود، لازم است پیمانکاران و مشاوران طلبکار از اداره کل راه و شهرسازی در پروژه های مصوب پیوست قانون (پروژه های ملی و ملی استانی شده) با در دست داشتن مدارک و اسناد به این اداره کل مراجعه کنند. 

***

نمایندگان بازارچه سنتی نعلبندان و میدان عباسعلی با حضور در شصتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر بر ضرورت ساماندهی و رفع سد معبر این دو بازارچه سنتی میوه و تره بار گرگان تاکید کردند. 

آنان در این نشست با تاکید بر جایگاه تاریخی و سنتی بازارچه نعلبندان، رفع مشکلات سد معبر و اجرای قوانین مربوط به این موضوع، فضاسازی مناسب و مسقف نمودن بازارچه را خواستار شدند. 

***

لاشه یک راس مرال نر از منزل یک شکارچی غیرمجاز در شهرستان علی آباد کشف و ضبط شد.‏ 

در بازرسی از منزل متهم، علاوه بر گوشت تازه مرال، مقدار زیادی باروت، فشنگ و یک عدد اسلحه شکاری تک لول ساچمه زنی نیز به دست آمد. 

همچنین مأموران محیط زیست علی آباد مستقر در سرمحیط بانی سیاه رودبار حین گشت و کنترل و کمین شبانه در منطقه 'پونه آرام' به یک شکارچی برخورد کردند که در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح غیرمجاز و قاچاق شکاری دو لول به همراه پنج عدد فشنگ ساچمه و یک عدد فشنگ چهارپاره کشف و ضبط می شود . 

متخلفان به همراه موارد کشف شده تحویل مقامات قضایی شهرستان علی آباد شدند. 

*** 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان روستاهای بخش بهاران شهرستان گرگان را مورد بازدید میدانی قرار داد. 

*** 

قائم مقام کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: 29 حامی حقوقی با طرح اکرام ایتام همکاری دارند و در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 517 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده اند. 

اسماعیل بشارتلو افزود: مؤسسه برکت، بنیاد رشد و مؤسسه عترت فاطمی از حامیان فعال در طرح اکرام ایتام هستند که همکاری خوب و صمیمانه ای با این نهاد دارند. 

وی یادآور شد: هم اینک حامیان حقوقی سرپرستی یک هزار و 451 یتیم و مددجوی طرح محسنین را بر عهده دارند که امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش کمک های آنها به ایتام و نیازمندان باشیم. 



*** 

مسجد روستای 'قلعه جیق' شهرستان آق قلا با زیربنای 120 مترمربع و هزینه ای بالغ بر 790 میلیون ریال از محل درآمد و تشویقی زکات افتتاح شد. 

***

کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم از سوی خانه فرهنگ جوان با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی و نیز جلوگیری از بزه کاری های اجتماعی در گرگان برگزار شد. 

در این کارگاه رضایی کارشناس ارشد روانشناسی در باب انتخاب دوست، ویژگی های دوستان خوب و دوستی های سالم سخن گفت. 

وی همچنین درباره دوستی های کاذب و خطرهایی که در دوستی با افراد بزرگتر در کمین نوجوانان است و نیز مهارت 'نه گفتن' به 

برخی از تقاضاها، با دانش آموزان صحبت کرد. 

*** 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از توزیع کتاب 'راهنمای اقدامات فوری مناسب سازی ویژه جانبازان و معلولان' در مراکز آموزشی و فرهنگی خبر داد. 

فرقانی اظهار کرد: برای دسترسی آسان و سریع به استانداردهای مورد عمل در مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد بدون مانع و مستقل جانبازان، معلولان، سالمندان، کتاب راهنمای اقدامات فوری مناسب سازی مراکز آموزشی و فرهنگی ویژه جانبازان و معلولین توسط اداره عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان برای کلیه ادارات استانی و شهرستانی (اعضای ستادی و شهرستانی کارگروه مناسب سازی) ارسال شد. 

*** 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: در سال گذشته حامیان خیر 790 میلیون ریال برای تهیه زمین مسکونی به خانواده های ایتام کمک کرده اند. 


*** 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از کشف 530 راس احشام قاچاق فاقد مجوز توسط مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی خبر داد. 

سرهنگ محمدرضا اکبری گفت: مأموران طی دو روز گذشته موفق به توقیف 6 دستگاه کامیون حامل احشام فاقد مجوز و قاچاق شدند. 

وی افزود: ارزش احشام فاقد مجوز بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است. 

احشام قاچاق پس از صورتجلسه، تحویل اداره دامپزشکی شد. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار