21 روز ابتداییِ تولد زنبور عسل

زنبور بزرگ‌ترین گرده‌افشان روی زمین است. پرواز زنبور عسل از نظر علم آیرودینامیک نیز کمی پیچیده به نظر می‌رسد. اما تولد این جانور زیبا تا چه اندازه می‌تواند تماشایی باشد؟

دانلود این کلیپ نفس شما را در سینه حبس می‌کند!

به گزارش گلستان24، 21 روز ابتداییِ تولد زنبور عسل در یک کلیپ 60 ثانیه‌ای به تصویر کشیده شده است. در این ویدیو شکوه آفرینش زنبور عسل به زیبایی نشان داده می‌شود. اما چرا این ویدیو ارزشمند است؟
 

پرواز زنبور عسل
 

آناند وارما از تمام مراحل تولد زنبورهای کارگر عکس گرفته و مراحل تبدیل آن‌ها از کرم حشره به زنبور را نشان می‌دهد. البته آناند برای تهیه این ویدیو با یک آزمایشگاه پژوهش‌های مربوط به زنبور در دانشگاه کالیفرنیا همکاری کرده است. در گذشته، آناند باید برای انجام یک پروژه از زنبورها عکاسی می‌کرد، به همین دلیل اکنون شیفته آن‌ها شده و تصمیم گرفته که این ویدیو را تهیه کند. در واقع تهیه این ویدیو از نظر فنی بسیار کار دشواری است. علاوه بر آن، حاصل کار نیز خارق‌العاده بوده، زیرا زیبایی تولد زنبور به تصویر کشیده می‌شود.
 
همان‌طور که در طول این ویدیو مشاهده خواهید کرد،  چندین حشره به سراغ زنبورها می‌آیند. نام این مهاجمان «نابودگر واروآ» است که در حقیقت نوعی کرم ریز هستند. یکی از دلایل کاهش جمعیت زنبور عسل بر روی زمین همین حشره است.


از اینجا دانلود کنید

ارسال نظر

آخرین اخبار