مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان کلاله در حوزه میراث فرهنگی دو موضوع شاخص یعنی گورستان خالد نبی و مدرسه کریم ایشان را در سال جاری پیگیری می کنیم.

گورستان خالد نبی و مدرسه کریم ایشان کلاله ساماندهی می شود

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی، پیش از ظهر چهارشنبه، در نشست با فرماندار کلاله به مناسبت هفته موزه و میراث فرهنگی، افزود: اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بر اساس یک برنامه ریزی خاصی انجام می شود؛ با توجه به اهمیت گورستان و زیارتگاه خالد نبی نگاه خاص و ویژه ای به این مکان تاریخی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گورستان و زیارتگاه خالد نبی دارای ظرفیت بالایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است از این رو برای ساماندهی آن در راستای جذب توریسم برنامه ریزی های لازم انجام می شود

کریمی با بیان این نکته که مدرسه کریم ایشان متعلق به دوره قاجاراست، افزود: به دلیل قدمت و اهمیت این بنا به عنوان اولویت اصلی و پروژه سال ۹۴ به سازمان معرفی کردیم که اگر مورد تائید و تصویب قرار بگیرد در این زمینه هم می توان گام های موثری برداشت.

وی در حوزه گردشگری چشمه و «زاو» و «آق سو» کلاله را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بناست که در جلساتی با مسئولین شهری این شهرستان برای این دو مکان گردشگری به یک جمع بندی نهایی برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: متاسفانه در سنوات گذشته شهرستان کلاله، مینودشت و مراوه تپه در فایل اعتباری گردشگری و میراث فرهنگی نبودند.

وی با بیان این نکته که غفلتی برای این شهرستان ها صورت گرفته، گفت: تعادل بخشی و توازن بخشی برای توزیع اعتبار در تمام شهرهای استان از سیاست کاری ما در این دستگاه به شمار می رود.

تنوع قومیتی و اقلیمی کلاله را به یکی از شهرهای خاص کشور تبدیل کرده

در ادامه این نشست فرماندار کلاله با بیان این مطلب که شهرستان کلاله به دلیل ترکیب قومیتی و ظرفیت های طبیعی و تاریخی یکی از شهرهای خاص کشور است، افزود: وجود امام زاده عبدلله در این شهرستان که از نوادگان امام موسی کاظم است، مزار خالد نبی با تاریخی چند هزار ساله و زیارتگاه آن از جمله ظرفیت های تاریخی کلاله به شمار می روند.

نصرت برزگر با بیان این مطلب که در فاصله یک ساعت می توان دو اقیلم را در این شهرستان میتوان احساس کرد: افزود: تنوع طبیعی ساختارهای جغرافیایی از کوه های البرز شرقی با آب و هوای مرطوب مدیرانه ای تا مناطق خشک و نیمه خشک شمالی شهرستان از جاذبه های این شهرستان شمار می رود.

وی ایجاد امکانات برای توسعه گردشگری در چشمه «زاو» و «آق سو» را یک ضرورت دانست و گفت: شهرداری و شورا شهر کلاله برای فراهم شدن امکانات در چشمه «آق سو» تلاش می کنند.

وی از رای زنی بخشداری پیشکمر برای استقرار پایگاه و امکانات خدماتی مناسب برای چشمه «زاو» خبر داد و گفت: دوستان ما در بخشداری پیشکمر تلاش می کنند با کمک شوراها و دهیاران این اقدام صورت بگیرد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار