معاون میراث فرهنگی گلستان با اشاره به شناسایی 65 نفر از شخصیت ها و مفاخر علمی، مذهبی، فرهنگی و هنری استان، گفت: تلاش می شود که فرهیختگان و نیز سرداران شهید در باغ موزه مشاهیر گلستان معرفی شوند.

شناسایی و معرفی 65 نفر از مفاخر استان گلستان

مفاخر استان گلستان

به گزارش گلستان 24، حمید عمرانی رکاوندی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین نکوداشت حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی در خانه مدرسه تاریخی تقوی گرگان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این شخصیت ها شامل بزرگانی همچون اسماعیل جرجانی، استاد لطفی، قابوس ابن وشمگیر، مختومقلی فراغی و دیگر مشاهیر گلستانی هستند.

به گفته وی تلاش می شود که باغ موزه مشاهیر استان در فضایی بهتر و بزرگتر و با توجه به ظرفیت ها راه اندازی تا همه فرهیختگان از گذشته تاکنون از جمله سرداران شهید به نسل جوان بیشتر معرفی شوند.

وی اضافه کرد: هم اینک 35 نفر از این شخصیت ها براساس اطلاعات و اسناد مکتوب تاریخی چهره آرایی و در بنای کاخ موزه گرگان در معرض دید عموم قرار گرفته اند.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین افزود که با همکاری آموزش و پرورش کشور در کتب درسی دانش آموزان اقدام به معرفی این مشاهیر می شود.

به گفته عمرانی، در حوزه فرهنگی کشور دستگاه های زیادی دخیل هستند و میراث فرهنگی نیز، بخش کوچکی از این قسمت را مدیریت می کند تا به حفظ این میراث کمک شود.

وی همچنین در خصوص نکوداشت فردوسی اظهار داشت: حکیم فردوسی پدر شعر فارسی از مفاخر بزرگ کشور است که باتوجه به آوازه او در بیرون از مرزهای ایران، این میراث معنوی در یونسکو به نام مراسم نقالی و شاهنامه خوانی به ثبت رسیده که در آن، شخصیت فردوسی و اشعار و بزرگمردی های ایرانیان و زشت و زیبای دنیای امروز بازگو شده و راه روشنی را برای آیندگان نشان می دهد.

حکیم ابوالقاسم فردوسی زاده 319 خورشیدی، 329 هجری قمری در توس خراسان، بزرگ ترین سرایندهٔ پارسی گو است که شاهنامه پرآوازه ترین سرودهٔ او و یکی از بزرگ ترین نوشته های ادبیات کهن پارسی است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار