آماده باش مقابله با آتش سوزی جنگل ها، گلستان پایلوت طرح ساماندهی دانش آموختگان دانشگاهی، ضرورت اخذ مجوز برای برگزاری مراسم، تمدید اعتبار دفاتر بیمه سلامت و بررسی شیوع بیماری هپاتیت در گرگان

نگاهی به چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از کلیه نیروهای منابع طبیعی خواست با توجه به بروز گرما و احتمال حریق در جنگل ها و مراتع، برای شرکت در عملیات امداد و اطفاء آتش آماده باشند. 

ابوطالب قزلسفلو با توجه به احتمال بروز خطر از ناحیه عوامل طبیعی مانند گرمای کم سابقه اخیر و عوامل انسانی مانند آتش زدن سفال گندم توسط کشاورزان که سبب ایجاد شرایط خطرناک در منابع طبیعی شده است از همه کارکنان خواست همچون گذشته آماده همکاری و همیاری در اطفاء حریق های احتمالی باشند. 

*** 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اعلام کرد: این استان، پایلوت کشوری در طرح ساماندهی دانش آموختگان دانشگاهی در تعاونی های دانش بنیان شد. 

امراله عباسی اظهار کرد: اجرای این طرح در استان گلستان به صورت پایلوت کشوری و تمامی فرآیند آن به صورت علمی مدیریت خواهد شد و انتخاب افراد و توجیه آن ها برای تأسیس شرکت تعاونی، انتخاب فعالیت اقتصادی، معرفی ظرفیت ها و اولویت سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی توجیه دار به نحوی خواهد بود که در کل کشور کاربردی باشد. 

وی تأکید کرد: شفاف بودن حمایت دستگاه های اجرایی و مؤسسات عالی و بانک های عامل، حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های تحت پوشش به ویژه تأمین اجتماعی، حمایت های پس از کسب و کار و میزان مشارکت تشکل های اقتصادی نظیر خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و ... در قالب یک پروژه علمی کاربردی خواهد بود که نتایج تحلیلی آن در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی اضافه کرد: حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه های مالی برای ایجاد فعالیت اقتصادی و حمایت تأمین اجتماعی از ضروریات مورد تأکید است. 

وی به اجرای فرآیند انتخاب اعضای مشاور اشاره کرد و گفت: انتخاب این اعضا و هدایت آن ها برای تشکیل تعاونی و ورود به فضای کسب و کار و حمایت های بعدی توسط بخش خصوصی و ترجیحا شرکت های مشاور خدمات کارآفرینی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت خواهد گرفت. 

*** 

فرماندار گرگان برگزاری هر گونه مراسم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در مرکز استان را منوط به اخذ مجوز از سوی فرمانداری دانست و گفت: در غیر این صورت، عواقب برپایی مراسم بدون مجوز بر عهده مدیر یا مسئول برگزاری آن مراسم خواهد بود. 

یحیی خاکی در دومین جلسه شورای اداری گرگان همچنین با اشاره به در پیش داشتن انتخابات در سال جاری اعلام کرد: اعضای ستاد انتخابات شهرستان هفته آینده معرفی می شوند و با آمادگی کامل کار انتخابات را پیگیری می کنند. 

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گرگان نباید هیچ گونه فعالیتی له یا علیه کاندیدایی داشته باشند و فعالیت مدیران در انتخابات در چهارچوب قانون است. 

*** 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان تمامی دفاتر بیمه سلامت همگانی صادره در سال 93 که اعتبار آن ها در سال جاری به اتمام می رسد در صورت دارا بودن نسخه سفید تا آخرین برگ و حداکثر به مدت یک سال از اتمام اعتبار دفترچه قبلی قابل استفاده خواهد بود. 

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: همچنین نسخ دفاتر فاقد اعتبار روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تا پایان شهریور سال 94 از سوی کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان نیز قابل پذیرش خواهد بود. 

*** 

بررسی شیوع بیماری هپاتیت B و C در بین مردان سوء مصرف کننده مواد تزریقی و زنان دارای رفتارهای پرخطر جنسی، تحت پوشش مراکز گذری، مراکز کاهش آسیب زنان و مراجعین به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان گرگان از امروز با انجام آزمایش خون بر روی حداقل 350 نفر آغاز شد. 

پیش از آغاز این طرح، جلسه هماهنگی اجرای طرح دیده وری بیماری هپاتیت B و C با حضور دکتر فلاح نژاد مجری کشوری طرح در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار و طی آن مقرر شد طرح مذکور از 16 خرداد در سطح مراکز یاد شده با تکمیل پرسشنامه و انجام آزمایش خون شروع گردد. 

*** 

عملیات اجرایی شبکه توزیع آب شرب روستای مرزنکلاته گرگان آغاز شد. 

مدیر امور آبفار شهرستان گرگان گفت: عملیات اجرای شبکه توزیع روستای فوق حدود 6 کیلومتر و هزینه اجرای پروژه دو میلیارد و 672 میلیون ریال است 

محمد محبوبی افزود: هم اینک روستای مرزنکلاته دارای 610 مشترک است که از یک حلقه چاه عمیق با دبی 13 لیتر بر ثانیه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند. 

*** 

معاون فرماندار به همراه تنی چند از مسئولان اجرایی بندرگز با لیلا اخلاقی جوان نمونه و موفق این شهرستان در زمینه هنر و ورزش دیدار و از وی تجلیل کردند. 

*** 

معاون فرماندار بندرترکمن در نشست هماهنگی برگزاری جشن رمضان که هر ساله به منظور استفاده ویژه از فضای معنوی این ماه مبارک انجام می شود گفت: همه باید تلاش کنیم تا جشن نیکوکاری در این شهرستان باشکوه و پرشور برگزار شود. 

شیرنگی افزود: ترغیب خیرین و سازمان های رسمی برای مشارکت در رفع نیاز محرومین، نهادینه کردن فعالیت های خیرخواهانه، ایجاد همبستگی اجتماعی و جذب کمک های نقدی و غیرنقدی و معرفی فعالیت های کمیته امداد برای جذب منابع و ارائه خدمات از جمله اهداف این جشن است. 

*** 

به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مراسم ختم قرآن مجید در زندان مرکزی گرگان برگزار شد. 

در این مراسم که با تلاش همکاران فرهنگی و اندرزگاه ها در داخل بند برگزار شد شمار زیادی از مددجویان حضور داشتند.
ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار