سخنان استاندار در بزرگداشت مقام معلم، دیدار بخشداران گلستان از بافت تاریخی گرگان، مسابقات قرآن و نماز دانش آموزان پسر استثنایی، شناسایی 6 خوشه صنعتی، اعتکاف 86 مددجوی زندان گرگان در مسجد گلشن، پذیرش اثر هنرمند گلستانی در جشنواره آسیایی سنگاپور، دعوت چهار دونده گلستانی به اردوی تیم ملی و نخستین اردوی تیم ملی بوکس با حضور چهار گلستانی از عناوین خبری روز چهارشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

بسته گوناگون خبری استان گلستان

استاندار گلستان در مراسم گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه پیام نور استان اظهار کرد: معلمان صاحب شأنی عظیم هستند و انسان را از زمین به آسمان می برند. 

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو با بیان این که معلمان و استادان، جایگاه پدر معنوی را دارند، تصریح کرد: معلمی عرصه بزرگی است و بهترین تشکر از استاد نقش مطلوبی است که دانشجو به رسم ادب برای تدریس او فراهم می آورد. 

وی با تاکید بر این که شأن معلمان یک جایگاه تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی معلمان از جایگاه رفیعی برخوردارند و اگر نقش آنان را همچون انبیاء برجسته می دانیم بدان علت است که آنان وظیفه هدایت جامعه را دارند و هدایت یکی از اصلی ترین نیازهای بشریت است. 

در این مراسم از استادان برتر دانشگاه پیام نور استان گلستان تقدیر به عمل آمد. 



*** 

بخشداران استان گلستان از بافت تاریخی گرگان دیدن کردند. 

در حاشیه برگزاری نشست توجیهی بخشداران گلستان جهت تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها و بخش های استان، بخشداران استان از بناهای تاریخی بافت قدیم گرگان از جمله خانه های تقوی و باقری و مدرسه تقوی دیدن کردند. 

این بازدیدها در راستای آشنایی بیشتر با جذابیت های تاریخی و باستانی استان و تلاش جهت معرفی ارزش این بناها و اهمیت حفاظت از آن ها صورت گرفت. 

قرار است انجمن های میراث فرهنگی استان با هدف جلب حمایت مادی و معنوی مردم و تشریک مساعی همه جانبه آنان در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء و معرفی و آموزش میراث فرهنگی کشور در سطح شهرستان ها و بخش های استان فعال شوند. 



*** 

مسابقات قرآن، اذان، احکام و نماز دانش آموزان پسر استثنایی با حضور 90 دانش آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی و نابینا در گرگان برگزار شد. 

نفرات برتر مسابقات احکام نماز بدین شرح اعلام گردید: 

در پایه چهارم مرتضی پاداش و مهدی نجفی از خاتم الانبیاء، در پایه پنجم حسن دلاور و علی نارویی از خاتم الانبیاء، محمد شهرکی از یاوران امام علی قرق و کیومرث تمسکنی از مهر عناوین برتر را کسب کردند. 

در پایه ششم مهدی نژادقلی از شهید گوکلانی و مجتبی شعبانی و مجتبی نوری از توحید کردکوی و محمد شریف نیا از یاوران امام علی (ع) قرق عناوین برتر را کسب کردند. 

در پایه اول متوسطه حرفه ای علی حرمک از شهید گوکلانی و مجتبی نوری از مدرسه توانا گنبد، در پایه دوم ابراهیم آزادی فر از تلاش و در پایه سوم مهران اصغری از کوشا مینودشت رتبه های برتر را به دست آوردند. 

در رشته احکام نماز اهل سنت در پایه چهارم عبدالمجید آتابای از معرفت سیمین شهر، در پایه پنجم موسی ادیبی از گل های بهشت بندرترکمن، در مقطع متوسطه رضا بصیر از تلاش و اسماعیل کل بچه از توانا مقام های برتر را کسب کردند. 

در رشته قرائت قرآن مقطع ابتدایی رضا صفری از فدک، بهروز قره باش از معرفت سیمین شهر، رضا اسفندیاری از شهید گوکلانی، محمد ممشلو از باغچه بان مینودشت، ابوالفضل علیمرادی از شهید گوکلانی، مهدی مهاجر از مهر و محمد صرافی زاده از شهید گوکلانی مقام های برتر را به دست آوردند. 

در رشته اذان ابتدایی نورمحمد کسلخه از گل محمدی آق قلا و در مقطع متوسطه اسماعیل رامرودی و علی اکبر حاجیلی از تلاش عناوین برتر را حائز شدند. 

در رشته قرآن در مقطع متوسطه مسلم براهوئی و الیاس خوشامن از مدرسه کوشا و مهدی سلطانی از تلاش و در رشته مداحی حسن لکزایی از مدرسه مهر مقام های برتر را از آن خود کردند. 



*** 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان از شناسایی 6 خوشه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون یک خوشه صنعتی به اتمام و دو خوشه صنعتی از جمله خوشه فرآورده های لبنی گلستان در دست اجراست. 

سیدرضا مسلمی عقیلی اظهار کرد: قابلیت های لبنی استان گلستان از جمله وجود 33 واحد صنعتی لبنی با ظرفیت اسمی 760 هزار تن جذب شیر خام و تولید 390 هزار تن شیر توسط دامپروری استان از دلایل اجرای پروژه توسعه خوشه فرآورده های لبنی گلستان است. 

وی گفت: در سال اول برنامه خوشه اولین نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی و صنایع وابسته در استان گلستان برگزار و امسال نیز جشنواره ارتقای فرهنگ مصرف شیر و فرآورده های لبنی برگزار شد. 

مسلمی یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره ارتقاء فرهنگ مصرف شیر و فرآورده های لبنی و سمینار نقش شیر و لبنیات در سلامت جامعه، حساست جامعه به اهمیت مصرف شیر و لبنیات بود. 



*** 

بر اساس برنامه اصلاحی و تربیتی زندان مرکزی گرگان تعداد 86 نفر از زندانیان در برنامه اعتکاف مسجد گلشن شرکت کردند. 

با اجرای برنامه های کاهش آسیب در زندان گرگان و بازتاب خوب این برنامه ها و اصلاح تعداد کثیری از مددجویان و بهره مندی از فیوضات معنوی و ارزشمند اعمال رجبیه با همکاری و هماهنگی دادستان مرکز استان امسال هم 86 نفر از مددجویان اصلاح شده و واجد شرایط این زندان در مراسم پرفیض و معنوی اعتکاف در مسجد گلشن شرکت کردند. 

در نماز جماعتی که به امامت امام جمعه گرگان برگزار شد آیت اله نورمفیدی از این حرکت زندان گرگان استقبال کرده و از مسئولین این امر و مددجویان تقدیر کرد. 

در نماز جماعت و در بین مددجویان، معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی گلستان حضور داشتند.



***

هنرمند گلستانی در جشنواره آسیایی تصویرسازی کودکان سنگاپور پذیرفته شد. 

اثر تصویرسازی نسرین سیاحی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گلستان در بخش مسابقه جشنواره آسیایی تصویرسازی محتواهای ویژه کودکان کشور سنگاپور پذیرفته شد. 

مسئول واحد هنرهای تجسمی مرکز گفت: اثر این هنرمند جوان (خوان هفتم) نام دارد و در آن از شیوه ترکیب مواد و تکنیک چاپ، بهره برده است. 

محمدرضا عباسپور افزود: هنرمندان تصویرساز تلاش می کنند که مفاهیم پیچیده و مشکل را با استفاده از عناصر متعدد انتزاعی، حقیقی، بهره گیری از خلاقیت و ... به صورت گویا و روشن بیان کنند و همین موضوع باعث شده که این هنر در بین مخاطبان خود از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. 



***

چهار دونده گلستانی به چهارمین مرحله اردوی تیم ملی دو و میدانی کشور دعوت شدند.

این اردو با هدف آماده سازی ورزشکاران برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا از 19 اردیبهشت آغاز می شود. 

در این اردوی 12 روزه 36 ورزشکار در مجموعه آفتاب انقلاب تهران حضور خواهند داشت و تمرینات آماده سازی را زیر نظر مربیان پیگیری خواهند کرد. 

بر اساس تصمیم کمیته فنی محمد ارزنده در بخش پرش، پژمان قلعه نویی و ایوب آرخی در بخش پرتاب ها و الناز کمپانی در دوهای با مانع و هفتگانه از گلستان به این اردو دعوت شده اند. 

رقابت های قهرمانی آسیا 13 تا 17 خرداد در کشور چین برگزار و ترکیب تیم ملی با توجه به نظر کمیته فنی از میان اردونشینان اعلام خواهد شد. 



***

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس چهار گلستانی را به اردوی تیم ملی بوکس دعوت کرد. 

کادر فنی تیم ملی بوکس نخستین مرحله انتخابی در سال 94 را برای اعزام بوکسورها به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی سهمیه المپیک برزیل در روز جمعه 18 اردیبهشت در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می کند. 

اردونشینان گلستانی تیم ملی بوکس را در اوزان 60 کیلوگرم اسماعیل ارمشی، 64 کیلوگرم ابراهیم ناظری، 75 کیلوگرم سیدسعید حسینی و 81 کیلوگرم حسن شاهینی تشکیل می دهند. 



***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در نخستین جلسه گروه مشاوران جوان سازمان با ارائه برنامه های سال 94 گفت: راه اندازی سازمان منطقه آزاد اینچه برون، آغاز عملیات اجرایی فولاد دو میلیون تنی اترک گلستان و رسیدن به صادرات غیرنفتی 600 میلیون دلاری مهمترین برنامه هاست. 

حسینقلی قوانلو از مشاورین جوان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خواست: مطالعات خود را افزایش داده و در زمینه های مختلف از جمله منطقه آزاد، کارخانه فولاد و شهرک متالوژی که از برنامه های مهم در دست اقدام استان است به سازمان کمک فکری دهند. 

وی همچنین گفت: مشاورین جوان سازمان بیندیشند و راهکار ارائه نمایند که چگونه می توانیم مراجعات ارباب رجوع به سازمان را کاهش دهیم. 

وی افزود: سازمان باید به سمت ارائه خدمات الکترونیکی پیش رفته و تلاش نماید تا کلیه خدمات را در بستر الکترونیکی و اینترنتی به مشتریان خود ارائه نماید. 

در این جلسه مشاوران جوان سازمان نیز مشکلات و پیشنهادات حوزه کاری مربوط به خود را ارائه کردند. 



*** 

رییس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج اداره کل استاندارد گلستان، انجمن کنترل کیفیت را هماهنگ کننده آموزشی مدیران کنترل کیفیت دانست و گفت: نیازهای آموزشی باید توسط این انجمن رصد شود. 

حمیدرضا عالیشاهی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن کنترل کیفیت استان افزود: مدیران عامل واحدهای تولیدی باید مسئولین کنترل کیفیت را نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه گذار بنگرند و مدیران کنترل کیفیت نیز باید به تعهدات خود نسبت به استاندارد مبنی بر کنترل کیفیت پایبند باشند. 

وی اظهار کرد: انجمن باید شناسایی مشکلات مدیران کنترل کیفی در صنوف مختلف، تشخیص اهم مشکلات و دغدغه های آنان، پیگیری امور مربوط به امنیت شغلی، آموزش، ترغیب آنان به تعامل با دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و نهایتا اطلاع رسانی اخبار مربوط به حوزه تدوین، آموزش و پژوهش به مدیران کنترل کیفیت را در دستور کار خود قرار دهد. 

برگزاری این نشست به منظور ارائه شاخص های تفکیک و تقسیم بندی مدیران کنترل کیفیت شاغل استان گلستان و معرفی آن ها به شرکت های آموزشی همکار صورت گرفت. 



*** 

یک متخلف شکار و صید در شهرستان علی آباد دستگیر شد.‏ 

در پی گزارش نیروی انتظامی بخش کمالان مبنی بر دستگیری فردی ساکن فاضل آباد که از وی دو طاقه قرقاول یکی نر (غیر بومی) و دیگری ماده (بومی) کشف و ضبط شد ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد در کلانتری حضور یافته و از متهم بازجویی گرفتند که وی اقرار کرد که دو طاقه قرقاول را خریداری کرده است. 

حذف این گونه های زیبا از طبیعت که خود نوعی شکار محسوب می شود و همچنین حمل، نگهداری، عرضه و فروش آن ها به استناد قانون شکار و صید مصوب سال 46 ممنوع بوده و متخلف پس از تنظیم صورت جلسه تخلف تحویل مقامات قضایی شد. 



*** 

مسئولین محاکم قضایی بندرترکمن از مناطق زیست محیطی منطقه بازدید و از نزدیک با شرایط و آخرین وضعیت زیستگاه های آبی منطقه آشنا شدند. 

در این بازدید علی بیانی رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان، در باره آخرین وضعیت و سطح تراز آبی در زیستگاه های منطقه و مشکلات و معضلات حاکم بر سطح منطقه توضیحاتی را ارائه داد. 



*** 

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان از جمع آوری 600 رشته دام بدون صاحب خبر داد و گفت: در گشت مشترک دریایی بین دریابانی و یگان حفاظت شیلات، این دام ها کشف و ضبط شده است. 

سرهنگ پاسدار غفار سعیدی نسب افزود: در این عملیات یک فروند شناور در حال صید غیرمجاز با سه سرنشین شناسایی شد. 

وی با بیان این که این عملیات در حوزه گمیشان انجام شده است تصریح کرد: در این عملیات یک قایق موتوری 150 اسب، یک گوشی همراه، شش کیلوگرم ماهی سفید و 50 رشته دام فلسدار کشف و ضبط شده است. 

سعیدی نسب افزود: متهمین برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی افزود: در یک مرحله گشت ساحلی نیز 210 رشته دام فلسدار بدون صاحب در حوزه میان قلعه کشف و ضبط شده است. 



*** 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با قدرت نظامی و تجاوز به کشورهای دیگر نمی توان ندای حق طلبانه ملت های مظلوم جهان را خاموش کرد. 

علی اصغر طهماسبی در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسان و اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان افزود: امروز ملت مظلوم یمن همانند مردم سوریه، فلسطین و ... ندای حق طلبانه خود را به گوش جهانیان می رسانند و این همان صدای مظلومیتی است که برگرفته از ایدئولوژی امام راحل و جانشین بر حقشان مقام معظم رهبری است که امروز مرزهای جمهوری اسلامی ایران را درنوردیده و در حال صدور به اقصی نقاط جهان است. 

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: امروز آل سعود به تبعیت از اربابانش بر سر مردم بی دفاع یمن بمب های خوشه ای می ریزد و به کشتار وحشیانه مردان، زنان و کودکان یمنی پرداخته و با افتخار به این جنایت بزرگ، آن را عملیات طوفان قاطعیت نامیده اند حال آن که قاطعیت از آن ملتی است که با دستان خالی و با کمترین امکانات نظامی در مقابل تجاوز بی رحمانه آل سعود ایستاده اند و ذره ای پا پس نکشیده اند. 

وی در ادامه گفت: سال گذشته پروژه سیاسی کاهش قیمت نفت توسط برخی از کشورهای منطقه رقم خورد و دولت نوپای تدبیر و امید را با کاهش نقدینگی مواجه کرد و انتظاری که امروز از مردم و به ویژه جامعه فرهیخته دانشگاهی داریم این است که همچنان حامی دولت و سرداران عرصه دیپلماسی تا گرفتن حقوق حقه ملت از قدرت های بزرگ و نتیجه نهایی مذاکرات باشند. 

طهماسبی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه غرب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: قطعا اثرات این تحریم ها تا سال ها بر پیکره اقتصاد ما وجود خواهد داشت و باید در انتظار روزهایی بود که با موفقیت سرداران عرصه دیپلماسی دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها، شاهد پیشرفت روزافزون کشور در عرصه های مختلف و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه باشیم. 



*** 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: برنامه ریزی برای جمع آوری 440 نفر از افرادی که تجاهر به اعتیاد دارند برای هر دوره سه ماهه در سال 94 صورت گرفته است. 

سیداحمد حسینی افزود: در سال 93 با برنامه ریزی های انجام شده و همت دستگاه های متولی از جمله نیروی انتظامی استان در اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، 990 نفر از معتادان متجاهر استان جمع آوری شدند. 

وی ادامه داد: از این تعداد 495 نفر که شرایط نگهداری در مرکز ماده 16 توسکستان گرگان را داشتند پذیرش و نگهداری شده و برای درمان آن ها اقدام شد. 

حسینی بیان کرد: با اقدامات انجام شده تعداد پذیرش معتادان در مرکز در سال 93 نسبت به سال 92 به میزان 56 درصد رشد داشته و از طرفی میزان نگهداری نیز با 29 هزار و 231 نفر روز در سال 93 نسبت به سال 92 با 138 در صد رشد رو به رو بوده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طی سال گذشته تعداد 93 نفر با هماهنگی تیم درمان و مرجع قضایی با پیگیری مددکاران مرکز تحویل خانواده آنان شدند تا ادامه درمان آن ها توسط خانواده ها پیگیری شود. 

ارسال نظر

آخرین اخبار