رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گلستان از آماده سازی افزون بر یکهزار کلاس برای پذیرش و اسکان مسافران تابستانی خبر داد.

یکهزار کلاس گلستان آماده پذیرش مسافران تابستانی شد

به گزارش گلستان 24، علی اکبر قندهاری اظهار داشت: در این خصوص 18 پایگاه و 120 مدرسه برای اسکان مسافران آماده شده است.

وی با یادآوری تقارن ماه رمضان و آغاز فصل تابستان اضافه کرد: پیش بینی می شود با پایان ماه مبارک رمضان موج سفرها آغاز و باتوجه به اینکه گلستان به عنوان یکی ازنقاط گردشگری مسافرین است، میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

قندهاری ادامه داد: از مجموع کلاس های در نظر گرفته شده برای اسکان، 135 کلاس ویژه، 565 کلاس نوع الف، 210 کلاس نوع( ب )و 90 کلاس نوع( ج ) است. 

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: علاوه بر مدارس طرح اسکان دو مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان در شهرهای گرگان و گنبد کاووس نیز میزبان مسافرین تابستانی خواهند بود.

به گزارش یکشنبه ایرنا در تعطیلات تابستان سال گذشته 99 هزار و 337 نفر از فرهنگیان سراسر کشور در مدارس استان گلستان پذیرش و حداقل یک شب اسکان یافتند.

این آمار به گفته مسوولان طرح اسکان آموزش و پرورش گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 15 درصد رشد داشته است.

در تابستان سال 93 در مجموع 110 مدرسه با 961 کلاس در شهرهای حاشیه محورهای اصلی استان گلستان برای پذیرش فرهنگیان مسافر تجهیز شده بود.

همچنین 18 پایگاه پذیرش مهمانان تابستانی برای اقامت در مدارس گلستان ساماندهی شد و460 فرهنگی نیز در این مدت عوامل اجرایی طرح ستاد اسکان بودند.

در استان گلستان افزون بر دو هزار و 467 واحد آموزشی وجود دارد که دراین واحدها طی سال تحصیلی بیش از 280 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل می شوند.

این استان با توجه به سرسبزی، ساحلی بودن، داشتن آثار تاریخی و طبیعی بسیار و نیز اقلیم مناسب از مناطق گردشگر پذیر کشور در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان است./ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار