سرقت های گاه و بیگاه موتور سیکلت همراهان و ملاقات کنندگان بیماران بیمارستان آل جلیل آق قلا داد همه را در آورده است.

سریال سرقت موتور سیکلت از درب بیمارستان آل جلیل آق قلا

به گزارش گلستان 24، در حالیکه استفاده ار موتور سیکلت با شروع فصل گرما و افزایش قیمت سوخت در شهرستان افزایش یافته است و شهروندان برای استفاده از این وسیله راحت و ارزان تمایل زیادی پیدا کردند متاسفانه سرقت های سریالی در پارکینک جلوی بیمارستان همراهان و ملاقات کنندگان را نگران کرده است.

برخی از شهروندان با تماس با ارکین نیوز خواستار رسیدگی فوری مسئولین به این موضوع شدند.

مالباختگان عنوان می کنند که چطور مدیریت بیمارستان در گوشه و کنار بیمارستان دوربین های نظارتی نصب می کند ولی از نصب دوربین در جلوی درب بیمارستان برای پارکینک ملاقات کنندگان با وقوع چندین فقره سرقت فکری نمی کند.

با توجه به گزارش های رسیده،دیروز صبح یک خانواده که به بیمارستان آق قلا مراجعه کرده بودند در حین برگشت متوجه دزدیده شدن موتور خودشدند.

یک شهروند آق قلایی به خبرنگار ارکین نیوز گفت:جلوی نگهبانی بیمارستان هیچگونه دوربین یا محافظ برای ملاقات کنندگانی که با موتور مراجعه می کنند نیست و براین اساس دزدان با خیال راحت این وسیله نقلیه را بلند می کنند.

وی افزود:با توجه با تکرار چندین مورد دزدی موتور از جلوی درب بیمارستان ،چرا دوربین مدار بسته و یا محافظی برای کسانی که با موتور جهت ملاقات بستگانشان یا حل مشکل خود مراجعه می کنند استفاده نشده است؟!

اما راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به نقل از پلیس آگاهی نیروی انتظامی 

بررسی موتورسیکلت های مسروقه و اظهارات مالباختگان نشان داده است که در بسیاری از موارد، افراد، موتورسیکلت خود را تنها با بستن قفل فرمان در خیابان رها کرده اند.

روش های مراقبت از موتورسیکلت به این شرح است:

– لزوم شماره گذاری و نصب پلاک روی موتور و استفاده از تجهیزات ایمنی تاخیری و بازدارنده.

– موتورسیکلت سواران حتماً باید وسیله نقلیه خود را با قفل و زنجیر

ضدبرش در پارکینگ های مخصوص متوقف کنند؛ همچنین از متوقف کردن آن در اماکن عمومی، حاشیه خیابان ها و … خودداری کرده و در شرایط اضطراری آن را به افراد مطمئن سپرده یا اینکه در شعاع دید خود قرار دهند و از تحویل موتورسیکلت به افراد ناشناس نیز خودداری کنند.

– برخی موارد مشاهده شده که موتورسیکلت ها از حیاط منازل هم به سرقت رفته اند؛ بنابراین لازم است افراد در زمان متوقف کردن موتورسیکلت خود در حیاط یا پارکینگ منزل نیز آن را به شی محکم و ثابت قفل و زنجیر کنند.

– پرهیز از خرید موتورسیکلت های فاقد سند مالکیت واوراق مربوطه

– توجه به این نکته ضروری است که تمامی موتورسیکلت ها باید پلا ک داشته و پلا ک نیز باید روی آنها نصب شود. نخستین چیزی که با دیدن موتورسیکلت فاقد پلاک به ذهن می رسد، این است که این موتورسیکلت دارای سند مالکیت نیست و حتی ممکن است مسروقه باشد.

– افراد باید از خرید موتورسیکلت بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلا ح سوئیچی خودداری کنند و به هیچ وجه موتورهای قولنامه ای و فاقد پلا ک را خریداری نکنند؛ زیرا موتور بدون سند برای پلیس حکم مال مسروقه را دارد و راکب آن به عنوان متهم دستگیر و در صورتی که نتواند ثابت کند این موتور را خریداری کرده، بازداشت می شود.

پرهیز از رها کردن اسناد و مدارک در قسمت های مختلف موتورسیکلت

– معمولا درپی مراجعه مالباختگان به کلانتری ها برای گزارش وقوع سرقت، مشخص می شود که افراد حتی کارت موتورسیکلت خود را به همراه نداشته و تمامی مدارک و اسناد مربوط به وسیله نقلیه را داخل زین یا زیر قاب باتری نگهداری می کرده اند؛ از این رو به هیچ وجه قادر به احراز هویت نیستند.

دقت در هنگام خرید

– هر گونه خرید و فروش موتورسیکلت باید از طریق فروشگاه های معتبر و رسمی صورت گیرد. از دیگر موارد مهم در هنگام خرید موتورسیکلت، مطابقت دادن شماره موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت است، ضمن اینکه خریدار باید مخدوش نبودن شماره موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند.

– تعویض قفل ها و کلیدها پس از خرید موتورسیکلت

دقت در نگهداری سوئیچ موتورسیکلت

– مالکان موتورسیکلت باید از جا گذاشتن سوئیچ روی موتورسیکلت یا واگذاری آن به افراد ناشناس و غیرمطمئن به عناوین مختلف خودداری کنند./ارکین


 

ارسال نظر

آخرین اخبار