باحضور حجت الاسلام قرائتی،

چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و برخی شخصیت ها و مقامات ملی و استانی در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شد.

چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، جشنواره فرهنگی،هنری نماز در هشت محور 'فیلم نامه نویسی، پویا نمایی، محصولات چند رسانه ای، تولیدات سخت افزاری، رمان، عکاسی، فیلم کوتاه و مستند' و در دو بخش عمومی و دانشجویی باهمکاری ستاد اقامه نماز کشور و جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با استفاده از ابراز هنر، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوع نماز، شناسایی و تجلیل از فعالان حوزه آثار نمایشی و مکتوب نماز و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از آثار فاخر حوزه نماز از طریق نشر و معرفی آثار از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار و برخی مدیران کل استانی، کارشناسان ستاد اقامه نماز استان های مختلف و نیر برخی هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر حضور دارند. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ارسال دو هزارو 92 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز خبر داد و اظهار داشت: آثار رسیده به جشنواره درمقایسه با دوره قبل از رشد 40 درصدی برخوردار است.

قاسم محمدی گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه، 124 اثر دربخش فیلم کوتاه، 153 اثر دربخش فیلمنامه، 27 اثر دربخش پویا نمایی، 42 اثر دربخش فیلم مستند، 38 اثر دربخش رمان، یکهزارو 655 اثر دربخش عکس، 47 اثر دربخش محصولات چند رسانه ای و 6 اثر دربخش محصولات سخت افزاری می باشد.

به گفته وی، آثار ارسال شده به جشنواره از سراسر کشور می باشد و بیشترین اثر به ترتیب از استان های گلستان، اصفهان، خراسان رضوی، اردبیل، رنجان و یزد است.

محمدی اضافه کرد: در مراسم امروز و براساس رای هیات داوران جشنواره تعداد 24 اثر برتر دربخش عمومی و 7 اثر برتر دربخش دانشجویی معرفی و از صاحبان آنان با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی تجلیل خواهد شد.

نمایش برخی آثار فاخر رسیده به جشنواره و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر از دیگر بخش های آیین پایانی جشنواره فرهنگی، هنری نماز است.

مصداق ها و چگونگی کمک و یاری از نماز در مشکلات زندگی روزمره و آثار و برکات برای فرد، مصداق های عینی منکرات در زندگی فردی و اجتماعی که توسط نماز نهی شده است، دست کشیدن از هر نوع فعالیت و کار روزمره هنگام اذان و حضور در نماز جماعت اول وقت و آثار و برکات این عملکرد در زندگی شخصی و کاری از جمله برخی بحث های محتوایی آثار می باشد.

نمایش آثار و برکات نماز جماعت صبح در مسجد بر زندگی فردی و اجتماعی، مصداق های آرامش روحی و قلبی در سایه نماز، اقامه اذان توسط اقشار مختلف بویژه دانش آموختگان و مدیران و اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی موذن از دیگر بحث های محتوایی آثار رسیده به این جشنواره است.

استان مرزی گلستان با تنوع قومی و مذهبی، یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار