مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز اردیبهشت 94 به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می گردد.

چهارمین جشنواره سراسری نماز به میزبانی گلستان
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز اردیبهشت 94 به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می گردد.
 
به گزارس گلستان24: قاسم محمدی مشاور استاندار و مدیرستاد اقامه نماز استان در نشستی که صبح امروز با اصحاب رسانه داشت عنوان کرد: چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز و جهاد دانشگاهی خواجه نصرالدین طوسی اردیبهشت 94 در گلستان برگزار می گردد.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز با اشاره به اینکه این جشنواره در هشت بخش برنامهریزی شده است، گفت: رمان، عکس، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلمنامهنویسی، پویانمایی «انیمیشن»، محصولات چندرسانهای و تولیدات سختافزاری از بخشهای مختلف این جشنواره است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 اسفند تمدید شده و آئین پایانی و اختتامیه نیز در اردیبهشت سال 94 برگزار می‌شود.
 
به گفته وی علاقمندان تا بیستم اسفند 93 مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس، گرگان، بلوار پنجم آذر، نبش آذر چهارم، ستاد اقامه نماز استان گلستان ارسال کنند.
قاسم محمدی از ارسال 281 اثر تا 26 بهمن ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: آثار بسیاری از دانشگاهها و دستگاههای دولتی که به طور یکجا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند شمارش نشده است که پیشبینی میشود تعداد آن به 400 اثر افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه استقبال استانها برای حضور در جشنواره نماز رضایتبخش است، یادآور شد: 31 استان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که بیشترین اثر به ترتیب مربوط به استانهای اصفهان، گلستان و اردبیل بوده و بیشترین آثار در بخش عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه است.
محمدی مهم‌ترین مزایای جشنواره سراسری نماز را عدم محدودیت سنی و صنفی اعلام کرد و ابراز داشت: این جشنواره در دو بخش دانشجویی و عمومی برگزار میشود.
 
وی در خصوص ایده ها و درون مایه های محتوایی این جشنواره گفت: مصداق ها و چگونگی کمک و یاری از نماز در مشکلات زندگی روزمره و آثار و برکات برای فرد مورد نظر اولین محتوی این جشنواره است.
محمدی ادامه داد: نمایش آثار و برکات نماز صبح در مسجد به جماعت در زندگی فردی و اجتماعی و مصداق های آرامش قلبی و روحی و روانی در سایه نماز درونمایه های محتوایی این جشنواره است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان تاکید کرد: در هر رشته حداقل از یک داور از استان گلستان استفاده می‌شود و در هر رشته حداقل 3 داور به داوری آثار می‌پردازند.
محمدی گفت: 4 کمیته برای برگزاری جشنواره شامل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته ارزیابی، کمیته علمی و کمیته پشتیبانی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: آثار هنرمندان در مدت4  سال برگزاری جشنواره  در ستاد اقامه نماز کشور جمع و آرشیو می‌شود تا در موارد مورد نیاز از آن‌ها استفاده شود.
محمدی؛ نقش رسانهها را در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه مهم خواند و از اصحاب رسانه خواست تا در این راستا اهتمام بیشتری کنند.
وی در خصوص سخنرانان چهارمین جشنواره سراسری نماز در گلستان اظهار داشت: این جشنواره با حضور حجتالاسلام محسن قرائتی، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیران استانی، هنرمندان، دانشجویان و داوران برگزار میشود.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 01732320051 تماس گرفته و یا به پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز استان به نشانی www.namaz.ir مراجعه کنند.
نماز گلستان
نماز گرگان
 

ارسال نظر

  • کارگر
    0

    متن پیام...در کشتارگاه پیدای کلاله استان گلستان گارگری که برای ادای فریضه نماز رفته بود مورد توبیخ قار گرفت که مدیران کشتارگاه کار را بر نماز ترجیح دادند که کارگر مورد نظر نیز گفت که جایی که به نماز اهمیت ندهند کار نمیکند به عنوان اعتراض کار خود رو ترک کرد

آخرین اخبار