«همه می دانند که عربستان و ایران در پی مواجه نظامی نیستند و هر کدام به یک اندازه سلاح هایی در اختیار دارند که قادرند تا سرزمین های ایران و عربستان را به خاک تبدیل کنند.»

شاخ وشانه آل‌سعود برای ایران و وحشت از ژنرال سلیمانی

به گزارش گلستان 24، روزنامه الحیات در سرمقاله ای به قلم "جمال خاشقچی"روزنامه نگار مطرح عربستان نوشت: «جنگ عربستان علیه یمن صرفا یک اقدام نظامی نیست که حوثی ها را نشانه گرفته باشد، بلکه یک حرکت سیاسی بوده که نفوذ ایران در منطقه را هدف قرار داده است.

 حال باید ببینیم موضع ابرقدرت ها در این سیاستی که ریاض بکار برده  چیست؟ آیا این سیاست به جنگ با ایران ختم خواهد شد؟ پاسخ بیشتر سعودی ها مثبت است.»

این سرمقاله در ادامه به نظر "هنری کسینجر" سیاستمدار مطرح آمریکا در خصوص جنگ احتمالی ایران و عربستان اشاره کرد و نوشت: «کسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا جنگ ایران و عربستان را، جنگ موجودیت ریاض می داند که به تغییر شاکله عربستان منتهی خواهد شد.»

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «عربستان هیچگاه به دنبال تنش نبوده ولی باید گفت آنچه که هنری کسینجر در خصوص تنش میان عربستان و ایران گفته در مورد تهران هم صدق می کند. ایرانی ها از زبان سردار سلیمانی به تغییر اساسی اوضاع در سوریه وعده داده اند.

آیا عربستان در کنار ترکیه و قطر نسبت به اقدامات ایران در سوریه و حمایت نظام این کشور نظاره‌گر خواهند بود؟ همه می دانند عربستان و ایران در پی مواجه نظامی نیستند و هر کدام به یک اندازه سلاح هایی در اختیار دارند که قادرند سرزمین های ایران و عربستان را به خاک تبدیل کنند.»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود آورد: «همه منتظر هستند ایران همپیمانانش در یمن، سوریه و لبنان را از دست بدهد یا اینکه سردار سلیمانی جلو بیاید و اهداف نظامی ایران در منطقه را محقق کرده و همپیمانان را نجات دهد.

ولی ایران بداند عربستان از اهداف خود کوتاه نمی آید و لو اینکه مذاکرات سیاسی را دورادور نظارت می کند ولی جنگ در جبهه ها را کنار نخواهد گذاشت.»

این روزنامه در پایان خاطرنشان کرد: «طرح پرواز ممنوع"ملک فهد" همچنان ادامه دارد. طرحی که در زمان جنگ ایران و عراق به ایرانی ها هشدار داد هرگونه هواپیمای ایرانی برفراز خلیج [فارس] که قصد توطئه دارد بدون هشدار قبلی ساقط خواهد شد.

جنگ ها همیشه خانمان سوز بوده و هستند ولی جنگی که برای احیای صلح و آرامش شعله ور شود لازم و ضروری است.»

 

  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار