مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 83 درصد آنان به صورت رایگان از خدمات بیمه ای این سازمان استفاده می کنند.

59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در یک ماهه اسفند سال 98 حدود یک هزار و 300 بیمه شده سلامت تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های بستری افراد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: تا کنون 70 درصد هزینه بیماران کرونایی که به صورت سرپایی درمان شدند را پرداخت کردیم.

مهرداد کمانگری اظهار کرد: 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 83 درصد آنان به صورت رایگان از خدمات بیمه ای این سازمان استفاده می کنند.

 وی یادآور شد: بیمه شدگان این سازمان در قالب صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه تعداد هزار و 526 نفر از بیماران خاص چون تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته اند، گفت: همه داروهای مورد نیاز این بیماران که در شورای عالی بیمه تائید شده به طور کامل و رایگان در اختیار آنان از سوی این اداره کل قرار می گیرد.

وی یادآورشد: باتوجه به تصویب آئین نامه اجرایی ارزیابی وسع در شهریور سال 98 از سوی هیئت وزیران به منظور رعایت پرداخت عادلانه یارانه سلامت به افراد جامعه ، در گلستان تعداد 47 هزار نفر ثبت درخواست ارزیابی وسع کرده که نتیجه اعلام دهک های درآمدی تعداد 46 هزار نفر از سوی وزارت رفاه در سامانه های این اداره کل بارگذاری شد.

کمانگری اظهار کرد: تاکنون 59 درصد از این افراد که دهک آنان مشخص شده جهت دریافت دفترچه بیمه خود مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: دهک درآمدی بیش از 73 درصد از متقاضیان ارزیابی وسع در این استان در ردیف دهک های 1، 2 و 3 بوده و به صورت رایگان می توانند از خدمات بیمه ای این سازمان بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار