مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه ۵۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، این رقم را معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

۵۹ درصد از جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گلستان؛ «مهرداد کمانگری» امروز پنج شنبه (یکم آبان ماه) در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بیمه سلامت با اشاره به اجرای طرح ارزیابی وسع در گلستان، اظهارکرد: از 47 هزار نفر متقاضی درخواست ارزیابی وسع، برای ۴۶ هزار نفر پیامک ارسال شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: ۷۳ درصد از متقاضیان این طرح در دهک های یک، دو و سه بوده اند که به صورت رایگان می توانند از خدمات بیمه ای سازمان برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه 59 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، این رقم را معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۳ درصد از آنها به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره مند هستند.

 

کمانگری به تحت پوشش قرار داشتن رایگان بیماران خاص هم اشاره کرد و گفت: هزار و ۵۲۶ نفر از بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام. اس تحت پوشش هستند که داروهای مورد نیاز آنان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی همچنین با بیان اینکه با تقویت زیرساخت های انفورماتیک و بیمه الکترونیک سلامت و تلفیق بانک‌های اطلاعاتی بیمه شدگان در صندوق های مختلف، شرایطی فراهم شد که اطلاعات بیمه شدگان به صورت برخط هنگام صدور دفترچه یا ارائه خدمات بیمه‌ای در مراکز درمانی طرف قرارداد به جهت رفع همپوشانی کنترل شود، افزود: در این راستا بیش از ۱۶ هزار مورد هم پوشانی بیمه‌ای شناسایی و در سامانه امید این اداره کل باطل شده است.

 

گفتنی است؛ بیمه شدگان این سازمان در قالب صندوق های پنج گانه از جمله صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی تحت پوشش بیمه درمان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار