دولت دیپلمات ها و فشار بر اقتصاد و معیشت مردم/ درک حیاتی دستگاه های حاکمیتی ،نظارتی و اطلاعاتی از انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه طی یادداشتی نوشت:

سفر ۷فروردین سال ۱۳۹۱حسن روحانی معروف به شیخ دیپلمات ! به وین اتریش و قلب اروپا ، یکسال پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم صرف نظر از یک تحلیل پویا و عمیق_که در این وجیزه نمی گنجد یک پیام اولیه بسیار اشتباهی به اردوگاه اصلی جنگی دیپلماتیک مسیحیان صهیونیست منتقل نمود.

این سفر و تحولات پس از آن که منجر به  جعل روایت دیپلماتیک از گشایش های اقتصادی_معیشتی مردم ایران از کانال مذاکرات هسته ای در پسا انتخابات سال ۹۲ و آنهم در ۱۰۰ روز اول آن شد! و زمینه رخنه و نفوذ در فضای گفتمان انتخابات و تغییر از طریق صندوق آراء انتخابات را فراهم نمود ؛ باید در جای خودش تحلیل بشود که موضوع این یادداشت نیست اما نباید از تکرار آن در سال ۱۴۰۰غافل شد.

دولت یازدهم و البته دوازدهم یک دولت دیپلماتیک و حلقه اول آن از چهره های شاخص عرصه سیاست خارجی بودند که تنها هنرشان صحبت کردن به زبان دنیا (انگلیسی) بود و بسیار خوشبین و امیدوار به میز مذاکره و نتایج آن که با عبور از ۱۰۰ روز اول و طراحی زمین مار پله ای مذاکرات و شرطی کردن جامعه داخلی ایران ،دیری نپایید که شوت شدن تمام تخم مرغ های داخل  سبد مذاکرات بر آگاهان امر عیان شد که در این روزهای پاییزی و پایانی دولت دیگر نیازی به شمردن جوجه های این دولت نیست.اما با این حال نباید این را نقطه ضعف تلقی کرد و از حلقه امنیتی_رسانه ای و با تجربه های ویژه حامی این دولت غافل شد که در یادداشتی ویژه به آنان و طراحی های آنان برای انتخابات ۱۴۰۰ خواهم پرداخت.

آنچه بیش از هر چیز مورد نظر نگارنده است این است که  علت العلل افزایش فشارها بر اقتصاد و معیشت مردم در بیش از  ۸سال گذشته ؛ روی کارآمدن شیخ دیپلمات و حلقه اول دیپلمات آن بود و به تجربه این دو دوره اخیر تا زمانی که این انتخاب و این رویکرد انتخاباتی در وهله اول از سوی حاکمیت و دستگاه های نظارتی و در وهله ثانی در رای و انتخاب مردم اصلاح نشود ،بر این فشارهای اقتصادی و معیشتی افزوده تر خواهد شد تا به تجربه #نسخه_نیکسون و بازی مار و پله ای او با شوروی یک #پیروزی_بدون_جنگ و آنهم از کانال نفوذ مذاکرات کذایی حاصل شود!

شیخ دیپلمات و حلقه اول دیپلمات او با همه ادعاهای حرفه ای و زبان فهمی دنیا به خوبی اثبات کردند که حتی مدیران شایسته ای برای راهبری سیاست‌خارجی نظام جمهوری اسلامی نیستند ؛چه برسد به حوزه سیاست داخلی و اجرایی آنان که چه حاجت به بیان است .

در حالی که به تجربه های موفق نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف که مصادیق آن در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده است ؛ راهکار و راه حل اصلی در داخل کشور بوده و هست و خواهد بود اما با #یک_پیام_اشتباه به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی

1اولا خود از حرکت و عمل داخلی بنفع مردم باز ایستادند

2 و ثانیا افزایش فشارهای هوشمند بر اقتصاد و معیشت مردم را به ارمغان آوردند!

بیانات روز گذشته امام خامنه ای در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کدهای بسیار روشنی داشت اما مساله اصلی این است که دستگاه های حاکمیتی ، نظارتی و  اطلاعاتی کشور آیا درک درست و اجماعی از این بیانات ناظر بر فضای گفتمانی انتخابات ۱۴۰۰ دارند !؟

تمام کشور و نخبگان باید به اجماع برسند که نباید #اشتباه_معرفی و حمایت از دیپلمات ها را برای سکانداری قوه مجریه را تکرار کنند چراکه که این اشتباه ،آخرین اشتباه برای همه و همگان در ایران خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار