جامعه اطلاعاتی مقتدر ایستاده ؛ ما کجاییم ؟/ تامین "خانه امن" و پایدار با مشارکت فعالانه مردم

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسن بیارجمندی طی یادداشتی نوشت: پیش از شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی ما در روز جمعه و با وجود چندین عملیات برون مرزی غرور آفرین جامعه اطلاعاتی کشور و شکار  چندین عناصر نیابتی جوامع اطلاعاتی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ،یک خط رسانه ای نرم و خزنده در حال شکل گیری در فضای رسانه ای خارجی و کم کم در داخل کشور در حال شکل گیری بود که با خبر دستگیری یکی از مدیران اسبق اطلاعاتی و ضریب دادن عجیب و غریب بدان به نقطه اوج و با شهادت دانشمند عزیز محسن فخری زاده به انفجار خبری و حجم گسترده ای تحلیل اطلاعاتی تا این ساعت شد!!؟

نگارنده از چند هفته پیش در حال پایش و رصد این خط خبری خزنده بودم و حالا که این خط به یک خط غالب و برجسته رسانه ای مبدل شده است! با قاطعیت می گویم که این ترور در مقطع کنونی دو هدف اصلی مستقیم و غیر مستقیم داشته است؛ ترور یک فرد و ترور یک جامعه اطلاعاتی!

این چند ساعت کمتر تحلیل گری دیدم که از قریب دو دهه حفاظت از این دانشمند هسته ای و دفاعی و نیز کارنامه موفق آنان در تمام این سالها در خنثی کردن تمام سوء قصدها علیه این شهید گرانقدر بنویسند و هر چند خود نگارنده نیز همچون بسیاری از این تحلیل گران سوالات بسیاری دارد اما آیا همه این سوالات باید مانع دیدن حقایق و واقعیت های میدانی شود!؟

آگاهان امر خوب می دانند که از پاییز سال ۱۳۹۶ خط حملات ایذایی اطلاعاتی گسترده ای در حوزه های مختلف داخلی و خارجی از سوی ائتلاف جوامع اطلاعاتی غربی ،عبری و عربی شکل گرفته است که تحت پوشش آن علاوه بر  اینکه بدنبال درگیر کردن نیروهای جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و کاستن از تمرکز و توان عملیاتی آنان بوده اند تا راه را برای رخنه های هدفمند بگشایند اما اکثر قریب به اتفاق همین رخنه ها خنثی شده است و  اکنون "ایران خانه امن "همه ایرانیان است و خواهد ماند.

در واقع جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در این حدود ۸سال ؛مقتدر ایستاده است و پای کار انقلاب و نظام بوده است اما اگر سیاسی کاران و سیاسی بازانی که در داخل در جریان مذاکرات و برجام و نیز پسا برجام نظرات کارشناسی عناصر خدوم اطلاعاتی را اعمال نکردند و بدون رعایت پروتکل های مرسوم راه را به روی این رخنه ها و نفوذها باز گذاشتند باید چه می کردند که نکردند؟ 

علاوه بر این در هیچ جای جهان هیچ جامعه اطلاعاتی مقتدر را سراغ ندارید که بدون اتکا به مردم به "خانه امن " دست یافته باشند و مردم و نقش آنان نادیده انگاشته شده باشد.

آیا نباید از خودمان بپرسیم که ما خودمان کجا ایستاده ایم و چه نقشی در  تامین این خانه امن ایفا نموده ایم .نگارنده بارها در تحلیل های چند ماه اخیر تاکید بر تکرار دهه شصت و وقایع آن نموده است و هنوز هم بر آن اصرار و تاکید دارد و معتقد است که در بستر فضای مجازی بی در و پیکر شبکه ای از خانه های تیمی ترور سازماندهی و عملیاتی می شوند که جزء تهدیدات امنیتی نیمه سخت و سخت محسوب می شوند اما تا کنون که بروز و ظهور جدی و فراگیری نداشته اند به دو دلیل  بوده و هست؛

جامعه اطلاعاتی مقتدر و مردمی

مشارکت فعالانه و فراگیر مردمی در تامین خانه امن

اما از دیروز رسانه های اطلاعاتی پایه ائتلاف صدر الاشاره دشمنان بطور هماهنگ در فضای مجازی؛ خط رسانه ای "ضعف اطلاعاتی نظام ! " و "نمایان شدن حفره اطلاعاتی و امنیتی "  را سرمشق و در حال انگاره سازی از آن هستند.

متاسفانه از این مشق و سرمشق خارجی امروز فضای رسانه ای و مجازی کشور پر شده است از این حباب اطلاعاتی کاذب که تداوم این خط و پرداختن بدان آسیب های جدی به دو مولفه اقتدار نظام وارد خواهد کرد و این واگرایی تخریبی در این مقطع ؛ فضای کاذبی برای ترورهای فراگیر از سوی شبکه خانه های تیمی صدرالاشاره فراهم خواهد نمود.

قطعا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین نیروهای خود را از دست داد و اما این بازی که اینان شروع کرده اند ۹۰ دقیقه است و باید منتظر انتقام سخت ما باشند و ما بجای کاشتن بذر ناامیدی در این دقایق ابتدایی و نظاره گر بودن از پشت قاب تلویزیون و گوشی ها و لب تاپ ها؛ می بایست نقش تاریخی مان را در کنار جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بخوبی ایفا نماییم .پیروزی نهایی از آن ماست .ان شاء الله

 

ارسال نظر

آخرین اخبار