استاندار گلستان گفت: سال گذشته مجموع بودجه گلستان در سرفصل‌های مختلف هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه ۱۴۰۰ به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۳۸ درصدی بودجه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر هادی حق‌شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: سال گذشته مجموع بودجه استان در سرفصل‌های مختلف هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه ۱۴۰۰ به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که البته ممکن است به این رقم اضافه شود.

وی افزود: جزء هشت استان کشور هستیم که بالاترین رشد را در بودجه عمرانی داشته است.

حق شناس با بیان اینکه دو طرح گلستان (سد میرداماد و بیمارستان طالقانی گرگان) در لایحه بودجه دارای ردیف اعتباری شده است، گفت: سد میرداماد می تواند کمبود آب گرگان در تابستان را جبران کند.

وی در خصوص سد نرماب هم بیان کرد: این سد که معادل سه سد بزرگ استان است، امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار داشته و در بودجه سال بعد هم ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا اردیبهشت یا خرداد سال بعد آبگیری شود.

استاندار گلستان در ادامه به حمایت مشاغل آسیب دیده از کرونا مانند بخش گردشگری و صنعت اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید و بازسازی صنعت هم گفت: در هشت ماهه امسال بیش از هزار میلیارد تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شده و گلستان در این زمینه رتبه سوم را در کشور دارد.

حق شناس همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: گلستان در این ردیف رتبه ۱۳ کشور را دارد که از همراه بانک ها در پرداخت تسهیلات داد تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بیمه منازل روستایی، بیان کرد: ۲۴۰ هزار واحد روستایی در گلستان وجود دارد که ۷۰ هزار واحد بیمه هستند و بیمه ۵۰ هزار واحد هم در دست اقدام است و ۴۰ هزار واحد مسکونی بیمه ۱۵ ساله بنیاد مسکن دارند.

استاندار گلستان اضافه کرد: طرح بیمه منازل روستایی را با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز کرده‌ایم که خانه‌های روستایی با پرداخت ۳۰ هزار تومان بیمه شوند و از مردم می‌خواهم که در این طرح مشارکت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار