رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان خبر داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان از افزایش اعتبار بودجه سال 1396 گلستان در حوزه عمرانی خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی استان با رشد چشم‎گیر 45 درصدی همراه بوده است.

افزایش 45 درصدی اعتبارات عمرانی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛حسین پیشقدم پیش از ظهر امروز در مراسم متمرکز افتتاح پروژه‎های هفته دولت در سالن کانون کوثر کردکوی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت هفته دفاع از دولتمردان و دفاع از تلاش‎ها، برنامه‎ها و مدیریتی که در حوزه‎های مختلف وجود دارد، است.

وی با بیان اینکه اقدام کورکورانه منافقین در شهادت شهیدان رجایی و باهنر نشان داد که تلاش صادقانه، خدمت خالصانه، با تدبیر و همراه با تعهد، الفت با مردم و وفای به عهد برای عده‎ای خوشایند نیست، گفت: هفته دولت و شهادت این دو بزرگوار نشان می‎دهد مدیران باید بیش از پیش تلاش و کوشش کنند.

*کلنگ‎زنی پروژه‎ها نباید یک نماد یا حرکت تصویری باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با تأکید بر اینکه کلنگ‎زنی نباید به‎عنوان یک نماد یا حرکت تصویری باشد، اذعان کرد: اگرچه کلنگ‎زنی و آغاز پروژه کار ساده‎ای است اما باید بابرنامه باشد چراکه دولتی موفق است که با برنامه و براساس میزان اعتبارات تخصیص‎شده در آینده پروژه‎ها را کلنگ‎زنی و آغاز کند.

پیشقدم افزود: ما طی چهار سال گذشته در ضوابط اجرایی بودجه نسبت به افتتاح و شروع پروژه‎ها حساس بودیم، طوری که در سال‎جاری نیز در ضوابط اجرایی بودجه میزان پروژه‎های جدید هر بخش را از کل اعتبارات 10 درصد لحاظ کردیم.

وی با بیان اینکه دولت طی دو سال گذشته تمام اهتمام و تلاش خود را برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گذاشته است، بیان کرد: امسال نیز 231 برنامه در پنج بسته برای دستگاه‎های اجرایی ابلاغ شده و برش استانی و شهرستانی آن مصوب شده است.

*نگاه دولتمردان به پروژه‎های اقتصاد مقاومتی واحد باشد/ راه‎اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‎های گلستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تأکید کرد: باید نگاه دولتمردان به پروژه‎های اقتصاد مقاومتی واحد باشد و از نگاه چندگانه پرهیز کرد.

پیشقدم با بیان اینکه استان گلستان در سال 1395 در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد مطلوبی داشته است، یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‎های ابلاغی استان گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی حدود 95 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال‎جاری به شهرستان‎ها و مناطق استان توجه ویژه‎ای خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی که در کشور و استان وجود دارد در شهرستان‎ها نیز ایجاد می‎شود که فرماندار به همراه مدیران دستگاه‎های اجرایی این مسأله را پیگیری می‎کند و در این راه از افراد ذی‎نفوذ و شاخص اقتصادی شهرستان در پروژه‎های اقتصاد مقاومتی بهره می‎گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان متذکر شد: در توزیع اعتبارات براساس روش کاری که تعریف کردیم ابتدا نیازهای فرمانداران و دستگاه‎های اجرایی شهرستان قبل از توزیع برنامه و بودجه گرفته می‎شود که بعد از بررسی و جمع‎بندی براساس جمعیت و مساحت هر شهرستان و منطقه توزیع اعتبار صورت می‎گیرد.

*رشد 45 درصدی اعتبارات عمرانی گلستان در سال 1396/ کسب رتبه ششم گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی

پیشقدم از افزایش اعتبار بودجه سال 1396 گلستان در حوزه عمرانی خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی استان گلستان با رشد چشمگیر 45 درصدی همراه بوده است.

وی مطرح کرد: اعتبارات شهرستان کردکوی در سال‎جاری نسبت به سال گذشته از 11 میلیارد و 200 میلیون تومان به 19 میلیارد و 250 میلیون تومان رسیده که با رشد قابل توجه 70 درصدی همراه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با بیان اینکه در هفته دولت 37 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 22 میلیارد تومان در کردکوی افتتاح می‎شود، یادآور شد: امید است این پروژه‎ها شکل جامع، موضوعات زیرساختی و فرهنگی شهرستان کردکوی را تحت تاثیر قرار بدهد.

پیشقدم ابراز امیدواری کرد استان گلستان در سال 1396 نیز بتواند با واگذاری طرح‎های بیشتر به بخش‎های خصوصی و غیردولتی در حوزه اقتصاد مقاومتی بهره‎مندی بیشتری داشته باشد و افزود: استان گلستان در سال 1395 در توزیع اعتبارات رونق تولید رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

وی با بیان اینکه استان گلستان در رده‎بندی اقتصاد مقاومتی رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داد، ادامه داد: استان گلستان در سال 1395 در حالی با وجود منابع حدود 9 هزار میلیارد تومانی و شعبات کم، رتبه پنجم کشور را به دست آورد که برخی استان‎ها با منابع 60 هزار میلیارد تومانی و با وجود10 هزار واحد صنعتی و 3 هزار شعبه بانکی در جایگاه‎های بعد از استان گلستان قرار گرفته‎اند.

*اتمام مطالعات حوزه‎های گردشگری و محیط‎زیست جزیره آشوراده

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان به اقدامات انجام‎شده برای نجات خلیج گرگان اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه موضوعات زیست‎محیطی موضوعات پیچیده، مهم و نیازمند مطالعه و پایش در چهار فصل سال هستند برای مطالعه نجات خلیج گرگان اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومانی اختصاص یافته است.

پیشقدم ابراز کرد: برای مطالعه نجات خلیج گرگان مشاوری مجرب در نظر گرفته شده که با عقد قرارداد و خریداری تجهیزات لازم مطالعات آن آغاز می‎شود.

وی از اتمام مطالعات جزیره آشورده در حوزه محیط زیست و گردشگری خبر داد و اذعان کرد: برای اجرای مطالعات مشاوران در جزیره آشوراده  منتظر ابلاغ کمیسیون ماده دو هستیم.

انتهای پیام

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار