در نشست تخصصی مدیران استان گلستان با سردار محمد مطرح شد؛

سردار محمد گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مسئولین استان گلستان عزم خود را جزم کرده اند تا دوره جدیدی را در گلستان رقم بزنند چرا که زیرساخت های استان آماده نیست.


استان گلستان عقب ماندگی تاریخی در زیرساخت ها دارد

به گزارش گلستان 24، سردار سعید محمد صبح امروز در نشست با مدیران استان گلستان برای پیگیری تفاهمنامه‌های این قرارگاه با دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: گلستان دارای ظرفیت‌های زیادی است که مهم‌ترین آن تنوع اقوام است که در ایرانی کوچک دور هم جمع شده‌اند.

وی گفت: همجواری با کشور ترکمنستان، ترانزیت و حمل و نقل، دامپروری و آبزی پروری، بخش گردشگری، صنایع و معادن، کشاورزی از نظر زراعی و باغی و غیره مزیت‌های خوبی برای توسعه این استان به شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: تیرماه امسال 23 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شد و ما عزم خود را به کار گرفته‌ایم تا تحولی بنیادی با هدف تولید و اشتغال پایدار برای گلستان رقم بزنیم.

وی بیان داشت: تاکنون با پیگیری‌هایی که داشتیم سه پروژه شرایط اجرایی پیدا کردند و 8 پروژه نیز بنا به اعلام وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط گفته شده با توجه به محدودیت منابع مالی در اولویت کاری قرار ندارند.

سردار محمد گفت: به ثمر رسیدن این پروژه‌ها شرایط خاصی دارد، از سویی دولت با محدودیت اعتباری مواجه است و از طرفی بروکراسی سنگینی برای این روند وجود دارد که انتظار ما از مسئولان استان گلستان برطرف کردن این موانع است.

وی بیان داشت: امروز دو پروژه زهکشی 50 هزار هکتاری اراضی و پروژه 15 هزار هکتار آبیاری نوین زمین‌های کشاورزی اطراف سد وشمگیر کلنگ‌زنی می‌شود.

سردار محمد بیان داشت: پروژه شهربازی مدرن گرگان به همت مهندسان و متخصصان داخلی قرارگاه در دست احداث است و پروژه ساخت بیمارستان‌های گنبد کاووس و آیت الله طالقانی کودکان گرگان هم در حال پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار